معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان:

انقلاب اسلامی بزرگترین پدیده قرن است

شیخ قاسم گفت: به انگیزه‌ها و مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر پرداخت و انقلاب اسلامی را بزرگترین پدیده قرن و تأثیرگزارترین حادثه بر مردم مسلمان منطقه دانست.
کد خبر: ۵۰۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ - 20February 2022

شیخ نعیم قاسم: انقلاب اسلامی بزرگترین پدیده قرن استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نشست‌ها، همایش‌ها و جشن‌های با شکوه چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر لبنان همچنان ادامه دارد و در همین راستا به همت تشکل‌های بانوان منطقه «السان تیریز» بیروت، نشستی با حضور شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و «عباس خامه‌یار» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، در سالن اجتماعات مجمع امام حسن مجتبی (ع) در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت برگزار شد.

در این مراسم که ۲۰۰ تن از فعالان انجمن‌های بانوان نیز حضور داشتند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان در سخنانی، یاد و نام امام راحل و همه شهدای سرافراز انقلاب اسلامی را گرامی داشت و به تشریح ابعاد مختلف، اهمیت و جایگاه انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری آن در داخل و خارج به ویژه منطقه غرب آسیا پرداخت. 

وی به تفصیل شرایط داخلی پیش از انقلاب اسلامی و محیط پیرامونی کشورمان را که منجر به قیام مردم ایران شد، مورد کالبد شکافی قرار داد.

همچنین شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در این مراسم، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به انگیزه‌ها و مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر پرداخت و انقلاب اسلامی را بزرگترین پدیده قرن و تأثیرگزارترین حادثه بر مردم مسلمان منطقه دانست.

در پایان این مراسم لوح تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود به پنج نفر از بانوان فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی توسط رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان اهدا شد.

پس از پایان مراسم، نشست هم‌اندیشی سیاسی با حضور بانوان فعال با موضوع «شبکه های اجتماعی؛ تهدید یا فرصت» نیز برگزار شد. 

در این نشست، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی دیدگاه‌های خود را پیرامون ظرفیت‌ها و چالش‌های شبکه‌های اجتماعی مجازی بیان کرد.

از سوی دیگر، نشست هم‌اندیشی با شکوهی نیز با حضور فعالان سیاسی، فرهنگی رسانه‌ای و دینی شهر «صرفند» واقع در جنوب لبنان با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار شد.

بررسی روابط خارجی ایران با کشورهای منطقه خاورمیانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از محورهای این نشست بود.

رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان در این نشست، به تشریح دستاورد‌های انقلاب اسلامی در دهه‌های اخیر پرداخت و با ذکر نمونه‌هایی از تهدیداتی که جمهوری اسلامی موفق شده آن‌ها را به فرصت تبدیل کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته با وجود چالش‌ها و تحریم‌ها توانست با قدرت، مسیر‌های ترقی را در حوزه‌های مختلف بپیماید.

«خامه‌یار» ریشه‌ها و عواملی را که منجر به انقلاب مردم ایران شد، بازگو و تحولات فکری و معرفتی یک قرن گذشته ایران را تبیین کرد.

در ادامه، شماری از حاضران به تبیین و بررسی اثرگذاری‌های انقلاب مردم ایران بر منطقه و ملت‌های آن پرداختند و سپس رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

فعالان لبنانی با اشاره به مبارزه قاطعانه جمهوری اسلامی ایران با استکبار و ظلم، ایران اسلامی را پرچمدار میدان این مبارزه دانسته و تاکید کردند که ملت ایران با تاسی از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و درایت مسئولان خود، آرمان‌های انقلاب از جمله استکبارستیزی و دفاع از حق را سرلوحه کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار