نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله:

آمریکا و همپیمانانش در پی تعمیق بحران لبنان هستند

«دعموش» ضمن انتقاد از نقش منفی آمریکا و همپیمانانش در بحران لبنان، گفت: برخی از گروه‌های داخلی نیز در حال دسیسه علیه حزب‌الله هستند.
کد خبر: ۵۰۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹ - 20February 2022

آمریکا و همپیمانانش در پی تعمیق بحران لبنان هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‌پرس، «علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در سخنانی، اظهار داشت: این جنبش، حاضر به خدمتگذاری برای مردم لبنان است تا بتواند از تأثیر بحران اقتصادی و معیشتی بکاهد که مردم این کشور با آن روبرو هستند.

شبکه خبری المنار به نقل از دعموش گزارش داد، زمانی که حزب‌الله شعار «باقی می‌مانیم، حمایت می‌کنیم و می‌سازیم» را برای انتخابات پارلمانی انتخاب می‌کند، نشان می‌دهد که همزمان در دو مسیر حرکت می‌کند: مقاومت و خدمت به مردم.

وی با اشاره به خدمات حزب‌الله به مردم لبنان در زمینه‌های غذایی، اجتماعی، کشاورزی، بهداشتی و تأمین سوخت، خبر داد که این جنبش تا کنون ده‌ها مرکز درمانی و اجتماعی در سراسر لبنان احداث کرده است.

دعموش در بخش دیگر سخنان خود به نقش آمریکا و مزدوران این کشور در داخل لبنان اشاره کرد و گفت: «آمریکا و همپیمانانش، از طریق تحریم، محاصره، جلوگیری از کمک‌ها و حمایت از افراد فاسدی که کشور را فاسد کرده‌اند، در راستای تعمیق بحران و افزایش مشکلات مردم تلاش می‌کند».

این مسئول حزب‌الله ادامه داد: «دولت آمریکا، برای اعمال فشار به مردم لبنان، راهکار‌ها را به تعویق می‌اندازد تا کاری کند که گزینه‌های سیاسی و انتخاباتی خود را تغییر دهند...، ولی با آگاهی، ایستادگی و پایبندی مردم لبنان به گزینه‌های ملی آنان، مواجه خواهد شد».

دعموش با اشاره به تلاش برخی از گروه‌های داخلی لبنان برای دسیسه علیه حزب‌الله، گفت که این جنبش در حال افزایش توانمندی خود است تا بتواند از لبنان در برابر دشمن صهیونیستی و خطراتی که آن را تهدید می‌کند، حمایت کند.

وی با بیان اینکه انجام مأموریت پهپاد «حسان» در داخل فلسطین اشغالی، نشانگر میزان قدرت نظامی و عملیاتی حزب الله برای مقابله با صهیونیستهاست، خاطر نشان کرد، این پهپاد همچنین از حجم غافلگیری پرده برداشت که باید دشمن در هر جنگ آتی با مقاومت، منتظر آن باشد.

این مسئول حزب‌الله در پایان تأکید کرد، این دستاور جدید، فقط باعث تقویت معادله بازدارندگی نیست، بلکه معادله تازه و قواعد درگیری را ایجاد کرد که باعث می‌شود دشمن صهیونیستی پیش از هر گونه تجاوز به لبنان، مدت زمان زیادی، فکر کند.

حزب‌الله لبنان، شامگاه جمعه خبر داد که پهپاد حسان را به داخل خاک فلسطین اشغالی فرستاد. پهپاد حسان در منطقه هدف به مدت ۴۰ دقیقه در قالب یک مأ‌موریت جمع‌آوری اطلاعات گشت‌زنی کرد مأموریت شناسایی تا طول ۷۰ کیلومتر از شمال فلسطین اشغالی امتداد یافت. به‌رغم تمام تلاش‌های پی‌در‌پی و متعدد دشمن برای سرنگونی، پهپاد حسان به‌سلامت از اراضی اشغالی بازگشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار