مدیرکل ارتباطات و رسانه حوزه هنری:

حوزه هنری توجه ویژه‌ای به ادبیات پایداری دارد

«حسینی» با بیان اینکه حوزه هنری به تعبیری باغ هنر انقلاب و محل گردهمایی اهالی فضل، فرهنگ، ادب و اندیشه و متعهد به حقیقت و انقلاب اسلامی است، گفت: حوزه هنری به ادبیات پایداری توجه ویژه‌ای داشته و نوع جدیدی از توجه به مسائل دفاع مقدس و توجه به مسئله مقاومت را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۵۰۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ - 21February 2022

حوزه هنری توجه ویژه‌ای به ادبیات پایداری دارد«سیدحسام‌الدین حسینی» مدیرکل ارتباطات و رسانه حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان اظهار داشت: حوزه هنری نهادی است‌ که عمرش به اندازه عمر انقلاب است و فراتر از دولت‌ها و جهت‌گیری‌های دولتی همیشه کار خود را پیش برده  است.

وی گفت: حوزه هنری به تعبیری باغ هنر انقلاب و محل گردهمایی اهالی فضل، فرهنگ، ادب و اندیشه و متعهد به حقیقت و  انقلاب اسلامی است و با تغییر دولت‌ها تغییری در مسیرش ایجاد نمی‌شود؛ چه بسا در دولت‌هایی که برحسب ظاهر از جریان انقلابی دور باشند، در آن دولت‌ها حوزه میدان‌داری بیشتری دارد.

حسینی تصریح کرد: حوزه هنری مسئولیت خودش را این می‌داند که آن هدف و جهت‌گیری که برایش ترسیم شده است را احیا کند و مسئله توجه و کشف و پرورش استعدادها را به صورت جدی پیگیری کند.

وی ادامه داد: شاید حوزه هنری در دورانی به‌تبع مسائلی همچون اشتغال به فضای تولید  یا برخی مسائل ساختاری، از بعضی از مزیت‌های تاریخی خودش تا حدی فاصله گرفت، اما این روزها دوستانی که در استان‌ها منصوب می‌شوند فضایی را دارند فراهم می‌کنند که گردهمایی هنرمندان انقلابی و به تعبیری باغ هنر انقلاب را شاهد باشیم.

مدیرکل ارتباطات و رسانه حوزه هنری بیان داشت: سالیان سال استان‌ها در حوزه هنری چندان دیده نمی‌شدند، منتها در دوران جدید از ابتدا با تغییر ساختار ستادی به معاونت و تغییر مسائل بودجه‌ای و برنامه‌ای، توجه از ستاد به استان‌ها بیشتر شده، ضمن اینکه احیای نقش تاریخی حوزه که  گردهمایی نیروهای انقلابی است فضایش در شهرستان‌ها بسیار مهیاتر و آماده‌تر و استعدادها بکرتر است و امکان سرمایه‌گذاری بیشتری روی آنان است.

وی با اشاره به مأموریت حوزه هنری در سطح بین‌الملل گفت: امروز حوزه در حال کاشتن بذرهای حضورش در فضای بین‌المللی در کشورهایی همچون  سوریه و عراق است و به‌زودی خبر آن شنیده خواهد شد.

حسینی ابراز داشت: حوزه هنری متشکل از چند گروه است همچون گروهی اهل نمایش و فضای نمایشی، گروهی از شعرا و اهل ادب و همچنین یک گروه پربرکت و ریشه‌دار در بحث ادبیات مقاومت و پایداری است که نوعی از ادبیات به وجود آورده است که نه خاطره و نه رمان است و امروز در دنیا به آن توجه می‌شود و در همایش‌های جدی تاریخ شفاهی در دنیا از آن الگوگیری و یاد می‌شود.

وی تصریح کرد: حوزه هنری به ادبیات پایداری توجه ویژه‌ای داشته و  نوعی جدیدی از توجه به مسائل دفاع مقدس و توجه به مسئله مقاومت را ایجاد کرده و امروز کتاب‌های متعددی در حوزه ادبیات پایداری در سایر نقاط ایران همچون کتاب‌های نویسندگان همدانی «حمید حسام» و ‌«بهناز ضرابی‌زاده» را می‌بینیم که مردم با آن‌ها خاطره دارند و وارد فرهنگ عامه آنان شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار