حزب‌الله در جنگ بعدی برتری نیروی هوایی اسرائیل را از بین می‌برد

تارنمای عبری زبان واللا نوشت: حزب‌الله با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین در روز موعود (جنگ بزرگ) مواضع حساس اسرائیل را مورد هدف قرار داده و می‌تواند برتری نیروی هوایی اسرائیل را از این طریق از بین ببرد.
کد خبر: ۵۰۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ - 21February 2022

حزب‌الله در جنگ بعدی برتری نیروی هوایی اسرائیل را از بین می‌بردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‌پرس، تارنمای عبری زبان واللا با اشاره به این حادثه نوشت: ورود روز جمعه «پهپاد حسان» از لبنان بخشی از طرح سری حزب‌الله برای تاسیس نیروی هوایی مرکب از مجموعه وسیعی از هواپیما‌های بدون سرنشین است که در روز موعود (جنگ بزرگ) از این طریق مواضع حساس اسرائیل را مورد هدف قرار داده و بتواند برتری نیروی هوایی اسرائیل را از این طریق از بین ببرد.

این رسانه صهیونست با استناد به گزارش یک پژوهشکده اسرائیلی نوشت: زرادخانه هواپیما‌های بدون سرنشین حزب‌الله در بر گیرنده ۲۰۰۰ فرونده پرنده است که ده‌ها فروند از آن‌ها پهپاد‌های تولید چین هستند، برخی از آن‌ها برای شناسایی طراحی شده و برخی دیگر نیز ماموریت‌های تهاجمی را انجام می‌دهند.

یک منبع آگاه امنیتی هم در این رابطه به این رسانه گفت: قدرت پهپادی حزب‌الله امروز صرفا به در اختیار داشتن این پرنده‌ها ختم نمی‌شود بلکه تجربه و دانش فنی تولید آن را هم کسب کرده‌اند.

به گفته این اندیشکده: بارز‌ترین پهپاد حزب‌الله «ایوب» نام دارد که با الگو برداری از پهپاد اسرائیلی «هرمس ۴۵۰» تولید شده است، یک فروند از این پهپاد اسرائیلی سال ۲۰۰۶ بر فراز بیروت سقوط کرده بود.

دومین پهپاد «مرصاد» نام دارد که الگوبرداری شده از پهپاد ایرانی «مهاجر» است، پهپاد «ابابیل» هم از سال ۲۰۰۶ در اختیار حزب‌الله قرار داشته و اکنون نمونه‌های پیشرفته‌تر آن تولید شده است، «رامی» هم دیگر پهپادی است که نسخه از پهپاد «رعد ۱» محسوب می‌شود.

طال باری رئیس بخش پژوهش‌های اندیشکده اسرائیلی (الما) هم به واللا گفت: زیر ساخت‌های قدرت نظامی حزب‌الله نه تنها در سال‌های گذشته آسیبی ندیده است بلکه گسترش و تقویت هم شده است.

او افزود: آنچه که ما متوجه شدیم آن است که طی یک دهه اخیر حزب‌الله موفق شد تسلیحات کلاسیک خود را توسعه داده و در زمینه هواپیما‌های بدون سرنشین، پدافند هوایی، موشک‌های نقطه زن و موارد شبیه به آن به دست آورد‌های خوبی دست پیدا کند.

او اعتراف کرد چیزی به نام بازدارندگی در قاموس حزب‌الله وجود ندارد، از این روی نمی‌توان تاثیری از بازدارندگی اسرائیل در تصمیمات تهاجمی اش پیدا کرد.

از نکات قابل توجه دیگر در این گزارش کامنت‌های مخاطبانش است؛ یکی از این مخاطبان در زیر گزارش نوشت: وقت فرار از کشور فرار رسیده است اخبار بدی به ما می‌رسد.

یکی دیگر از کاربران هم نوشت: افراطی گری و مهاجران تندرو بیش از حزب‌الله، حماس و ایران اسرائیل را به سوی فروپاشی پیش می‌برند.

دیگری پرسید: آنانی که داد سخن از پدافند لیزری می‌دادند و ادعا می‌کردند با این فن وری هواپیما‌ها را سرنگون می‌کنیم کجا هستند، فقط پول‌ها را اختلاس می‌کنید در حالی که هواپیما‌ها در آسمان جولان می‌دهند.

دیگری که خود را یهودی دوستدار اسرائیل نامیده نوشت: دست آخر نصرالله ما را از بین خواهد برد، کشور را تسلیمش کنید راحت شویم.

یکی دیگر هم با متهم کردن نتانیاهو نوشت: حزب‌الله در ۱۲ سال حکومت نتانیاهو به شدت قدرتمند شد، این هم مثل تمام چیز‌های بدی است که در این مدت دست به گریبان ما شد.

دیگری هم گفت: بنت چه پاسخی خواهد داد آیا باید پناهگاه‌ها را آماده کرد؟

نظر شما
پربیننده ها