جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

انتقال افتخارات دفاع مقدس به جوانان، راه حل بسیاری از مشکلات جامعه است

امیر سرتیپ «سهرابی» گفت: مشکلاتی در جامعه وجود دارد که یکی از راه‌های حل آن‌ها، ارائه و بازتعریف فرهنگ دفاع مقدس است؛ به این معنا که ما در جنگ تحمیلی بر دشمنی پیروز شدیم که آمده بود این کشور را تجزیه و بخشی از آن را جدا کند.
کد خبر: ۵۰۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ - 21February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امروز (دوشنبه) در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی که به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مطالبی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید کرده‌اند، «جهاد تبیین» است که به معنای رساندن پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل حاضر و نسل‌های آینده است.

وی با بیان این‌که یکی از راه‌های «جهاد تبیین» فعال بودن معتقدین به انقلاب اسلامی در فضای مجازی است، افزود: امروز اگر ما بخواهیم کار اثرگذاری را در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام دهیم، باید حتما آن را در فضای مجازی تعریف کنیم؛ چراکه سرعت بالایی دارد و به سمع و نظر همه جهانیان می‌رسد.

امیر «سهرابی» ادامه داد: فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه تبیین و بازتعریف دفاع مقدس، پیشرفت چشمگیری در چند سال اخیر داشته است؛ به‌طوری که در حوزه نشر، تولید آثار ۱۰ برابر شده و از سوی دیگر ۲۴ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه این بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مأموریت دارد تا پیام و فرهنگ دفاع مقدس را به جامعه عرضه کند، گفت: مشکلاتی در جامعه وجود دارد که یکی از راه‌های حل آن‌ها، ارائه و بازتعریف فرهنگ دفاع مقدس است؛ به این معنا که ما در جنگ تحمیلی بر دشمنی پیروز شدیم که آمده بود این کشور را تجزیه و بخشی از آن را جدا کند؛ بنابراین پیروزی بر چنین دشمنی غرورآفرین است و باید این افتخار و غرور به نسل جوان منتقل شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: ما به بازدید از یک موزه در همسایه شمالی کشورمان رفتیم که در آن جنگ‌های ایران و روس در ۲۰۸ سال پیش را به شکل نقاشی نشان می‌داد. در این تصاویر لشکر ایران به فرماندهی «عباس میرزا» به صورت شکست خورده و لشکر روسیه به شکل پیروز به نمایش گذاشته شده بود. آن‌ها بعد از ۲۰۸ سال کودکان‌شان را به آن‌جا می‌برند و پیروزی‌شان در جنگ را برای آن‌ها بازگو می‌کنند.

امیر «سهرابی» گفت: معنای این کار، این است که شما حتی اگر ابرقدرت هم باشید، برای تداوم ابرقدرتی نیاز دارید تا افتخارات ۲۰۸ سال پیش خود را به بچه‌ها و جوانان منتقل کنید؛ بنابراین ما که دفاع مقدس و مقاومت‌مان هنوز ادامه دارد، آیا نباید واقعیت‌های جنگ تحمیلی را به جوانان بگوییم تا آن‌ها احساس افتخار کنند؟

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی از نظر ساختمانی تقریبا تکمیل شده است؛ اگرچه اشکالاتی وجود دارد که امیدواریم با همکاری شورای شهر و شهرداری برطرف شود و پس از آن باید برای آن تولید محتوا کنیم و موزه‌آرایی انجام دهیم تا برای حضور و توجیه جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان آماده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار