معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت توجه نخبگان، فرهیختگان و صاحبان فکر به «جهاد تبیین»

«محمدی» گفت: اگر ما واقعیت‌ها را خوب تبیین نکنیم، دشمنان از آن سوءاستفاده خواهند کرد و نتیجه این خواهد بود که جای ارزش‌ها با ضدارزش‌ها جابه‌جا می‌شود؛ بنابراین «جهاد تبیین» باید توسط نخبگان، فرهیختگان و صاحبان فکر که دلبسته به گفتمان انقلابی هستند، انجام شود.
کد خبر: ۵۰۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ - 21February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، «تراب محمدی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، امروز (دوشنبه) در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره «فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی»، اظهار داشت: ما امروز با نسلی روبه‌رو هستیم که بخش اعظمی از آن‌ها انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ندیده‌اند و گذر زمان و تغییر نسل باعث شده است تا بسیاری از حقایق برای آن‌ها ناگفته باقی بماند.

وی افزود: اگر ما واقعیت‌ها را خوب تبیین نکنیم، دشمنان از آن سوءاستفاده خواهند کرد و نتیجه این خواهد بود که جای ارزش‌ها با ضدارزش‌ها جابه‌جا می‌شود؛ بنابراین «جهاد تبیین» باید توسط نخبگان، فرهیختگان و صاحبان فکر که دلبسته به گفتمان انقلابی هستند، انجام شود.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی، مراد از تبیین را نشان دادن چهره حقیقتی دانست که عده‌ای بنا به دلایلی سعی در پوشاندن آن دارند و گفت: مراد از حقیقت، انقلابی است که چهل و سومین سالگردش را جشن گرفتیم. همان انقلابی که بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک دانشجوی عادی مثل شهید «مهدی باکری» را به فرماندهی سلحشور و قهرمانی اسطوره‌ای تبدیل کرد، مکتبی که شهید «قاسم سلیمانی» را از یک شهروند عادی به استراتژیست و مغز متفکر جنگ‌های نامتقارن برای درهم شکستن ابهت آمریکا رساند.

«محمدی» در تشریح چرایی ضرورت «جهاد تبیین»، گفت: نظام سلطه و امپریالیسم جهانی با ایجاد هژمونی رسانه‌ای سعی در وارونه نشان دادن حقیقت دارند و میلیارد‌ها دلار سرمایه، صد‌ها شبکه رادیویی و تلویزیونی و هزاران سایت و شبکه مجازی را که توسط اندیشکده‌های آنان طراحی شده است، در این راه به میدان آورده‌اند تا گفتمان انقلاب اسلامی را که هم‌اکنون در کشور‌های منطقه موج بیداری به راه انداخته، به حاشیه برانند و اثر آن را خنثی کنند و همزمان فکر و ذهن ملت ایران را مطابق امیال خود مهندسی کنند.

وی افزود: مهم‌ترین تاکتیک این جنگ روانی، عوض کردن جای شاکی و متهم است؛ یعنی تلاش می‌شود با بمباران رسانه‌ای جای حق و باطل، قربانی و متجاوز و ظالم و مظلوم عوض شود. معلوم است که بسیاری از مخاطبان این جنگ روانی، فرصت یا تخصص کافی برای تحقیق را ندارند و اگر در معرض این تبلیغات قرار بگیرند، ممکن است تحت تاثیر واقع شوند.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی افزود: در چنین وضعیتی باید با عزم راسخ وارد «جهاد تبیین» شویم؛ میدان جهاد در این جنگ، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است و سلاح آن فکر و قلم و تحلیل و تولید محتواست.

«محمدی» خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود همانند دشمنان وحدت رویه داشته باشیم؛ یعنی اخبار و تحلیل‌ها به‌طور مکرر در فضای مجازی و شبکه‌‎های رادیویی و تلویزیونی ارائه شود تا تاثیر لازم در اذهان را داشته باشد. برای ایجاد چنین وحدت رویه‌ای لازم است یک قرارگاه رسانه‌ای و فضای مجازی تشکیل شود. همچنین باید تربیت نیرو‌های کیفی و باسواد در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار