آخرین دیدار سردار سلیمانی با خانواده شهدای مازندران چگونه گذشت؟

یادواره شهدای بابل مازندران در دوم اسفند سال ۱۳۹۷ خاطره به یادماندنی‌ای برای خانواده شهدای مدافع حرم رقم زد. در این یادواره خانواده شهدا با سردار سلیمانی دیدار کردند.
کد خبر: ۵۰۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶ - 23February 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دوم اسفند سال ۱۳۹۷، شهر بابل، جمعیت زیادی برای شرکت در یادواره شهدای این شهر عازم مصلی بابل شدند، خبر رسیده بود که سخنران این مراسم یکی از فرماندهان به نام جبهه مقاومت است، برای همین جمعیت زیادی آن شب به مصلی آمده بود تا او را از نزدیک ببیند. خانواده شهدا هم میهمانان ویژه مراسم بودند که از شهر‌های مختلف استان مازندران خود را به مصلی شهر بابل رسانده بودند. این حضور بی نظیر را تا آن روز مصلی شهر به خود ندیده بود، انقدر که خاطره دوم اسفند در ذهن مردم و به خصوص خانواده‌های شهدا ماندگار شد.

آخرین دیدار سردار سلیمانی با خانواده شهدای مازندران چگونه گذشت؟ / شرمنده خانواده شهدای خانطومان هستم

حاج قاسم سلیمانی سخنران اصلی مراسم آن شب یادواره شهدای مازندران بود. تا قبل از این بار‌ها او را برای سخنرانی در جمع مردم مازندران دعوت کرده بودند، اما او به دلایلی از آمدن خودداری می‌کرد، تا اینکه برخی از نزدیکان او بیان کردند سردار از رو به رو شدن با خانواده شهدای مدافع حرم استان مازندران که پیکرهایشان هنوز به میهن بازنگشته بود شرم داشت.

سردار سلیمانی در آن روز علاوه بر سخنرانی در یادواره شهدا برنامه حضور در سپاه استان و نشست با فرماندهان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم را در برنامه داشت. پس از سخنرانی در سپاه در حسینیه سپاه بابل تا پاسی از شب میزبان خانواده‌های شهدای مدافع حرم شد و فرزندان و همسران و والدین شهدا در محیطی صمیمانه با سردار دیدار کردند. حاج قاسم با هر کدام از خانواده‌ها چند دقیقه‌ای صحبت کرد و درد و دل‌های آنان را شنید، مادر شهید علی عابدینی می‌گفت «فکر نمیکنم تا به آن روز حاج قاسم اینهمه بچه را یکجا بغل گرفته باشد. بچه‌ها از سر و کولش بالا می‌رفتند و با او صحبت می‌کردند.» سردار کنار میز هر خانواده‌ای که می‌رسید کنار آنان می‌نشست حالشان را می‌پرسید و با جان دل به صحبت‌ها گوش می‌کرد.

آخرین دیدار سردار سلیمانی با خانواده شهدای مازندران چگونه گذشت؟ / شرمنده خانواده شهدای خانطومان هستم

همسر شهید حسن رجایی‌فر درباره آن دیدار می‌گوید: از ما خانواده شهدا خواستند دعا کنیم تا پیکر شهدا پیدا شود و ما قول دادند که پیگیر برگشت پیکر شهدا خواهند شد که بعد‌ها شنیدیم در دیداری با نیرو‌های تفحص دستور لازم برای کشف پیکر شهدا را داده‌اند. به ما قول دادند خبری از خانطومان برای شما می‌آید، بعد انگشتری از جیب‌ش درآورد که به من، دخترم و پسرم دادن و امیرسجاد را بغل کرد و بوسید.

معصومه عبدی هسر شهید مدافع حرم محمود رادمهر نیز درباره دیدار با سردار سلیمانی در حاشیه یادواره شهدای مازندران می‌گوید: «وقتی حاج قاسم به میز ما رسید شروع کرد به احوال پرسی. از خودمان و بچه‌ها و مشکلاتی که اگر احیانا وجود دارد. حاج خانم مادر آقا محمود در مورد کتابی که در مورد شهید رادمهر چاپ شده برای حاج قاسم توضیحاتی داد.

سپس سردار با لبخند مهربانی به او گفت: حاج خانم هوای عروستان را داشته باشید. این جمله سردار سلیمانی خیلی به دلم نشست. اینکه ایشان چقدر حواسشان به همه هست و برایش اهمیت دارد. من تنها به صحبت‌ها گوش می‌کردم تا اینکه از حاج قاسم خواستم دست نوشته‌ای برای فرزندانم به یادگار بنویسد.

سردار قبول کرد و در کاغذ کوچکی نوشت: «علی آقای عزیزم سعی کن در راه پدر بزرگوارت به مامانت کمک کنی.»

آخرین دیدار سردار سلیمانی با خانواده شهدای مازندران چگونه گذشت؟ / شرمنده خانواده شهدای خانطومان هستم

هدیه مادی و معنوی حاج قاسم به خانواده‌های شهدا در کنار آخرین دیدار با او بهترین بخش حضور حاج قاسم در مازندران بود. اتفاقی که شاید یکی از بهترین خاطرات خانواده شهدا را رقم زد. بسیاری از فرزندان و یادگاران شهدا از حاج قاسم در آن روز چفیه و انگشتر به یادگار گرفتند، حتی مسوولان و مجریان برگزاری مراسم هم از هدایا متنعم شدند.

آخرین دیدار سردار سلیمانی با خانواده شهدای مازندران چگونه گذشت؟ / شرمنده خانواده شهدای خانطومان هستم

دست‌نوشته سردار سلیمانی در دیدار با خانواده شهید سعید کمالی

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار