مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی سرخ‌نگاران برگزار می‌شود

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کتاب حوزه ایثار و شهادت با عنوان «سرخ‌نگاران» در روز ۹ اسفند در تالار وحدت خبر داد.
کد خبر: ۵۰۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ - 22February 2022

مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی سرخ‌نگاران برگزار می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «رحیم نریمانی» مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص دومین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای سیاست مردمی‌سازی فعالیت‌ها و ایجاد مرجعیت در زمینه رسانه‌های حوزه ایثار و شهادت، شناسایی، حمایت و توانمندسازی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است.

وی شعار این جشنواره را «فرهنگ ایثار و شهادت محور شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی» عنوان کرد و افزود: در این مراسم که دوشنبه نهم اسفند ۱۴۰۰ در تالار وحدت برگزار خواهد شد، جمعی از مسئولان فرهنگی، نویسندگان و ناشران فعال در حوزه ایثار و شهادت حضور خواهند داشت.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: برای رسیدن به جامعه دانایی‌محور باید شاخص‌های سرانه مطالعه و سطح دانش و فرهنگ عمومی ارتقاء یابد و رسانه کتاب به‌عنوان رسانه ماندگار و مانا بیشترین تأثیر را دارد.

نریمانی رونمایی از کتاب مادر گرامی شهید «علیرضا سبطی» تحت عنوان «دل‌نوشته‌های فاطیما» را از دیگر برنامه‌های اختتامیه جشنواره کتاب سرخ‌نگاران اعلام کرد.

وی در پایان تصریح کرد: در دومین جشنواره بین‌المللی «سرخ‌نگاران» از برگزیدگان آثار برتر در حوزه کتاب کودک و نوجوان، بزرگسالان، ادبیات و هنر، مستندنگاری و نقد و پژوهش که برای نخستین‌بار در فاصله سال‌های ۱۳۹۸ ـ ۱۳۹۹ منتشر شده‌اند، تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار