رئیس بنیاد شهید:

ضرورت پیگیری و اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران/ عمده مشکلات ایثارگران مربوط به دستگاه‌هاست

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مشکل ایثارگران بیشتر از خدمات رفاهی مسائلی است که با دستگاه‌ها دارند که موضوع تبدیل وضعیت استخدام ایثارگران و مطالبات قانونی این عزیزان باید از طریق دستگاه‌ها پیگیری و اجرا شود.
کد خبر: ۵۰۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵ - 23February 2022

عمده مشکلات ایثارگران مربوط به دستگاه‌هاست/ تبدیل وضعیت ایثارگران باید پیگیری و اجرا شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، هشتمین نشست شورای معاونین امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی عصر روز گذشته (سه‌شنبه) با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون امور مجلس رئیس جمهور در سالن جلسات ساختمان شهید رسول‌زاده برگزار شد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست ضمن خوش آمدگویی به حاضران، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران را خانه همه مردم ایران می‌دانیم همانگونه که شهید سلیمانی گفتند که پس از عملیات خیبر هر که در جبهه حضور داشت شیمیایی شده است. ما همه مردم ایران را ایثارگر می‌دانیم، زیرا در جنگ نرم و جنگ اقتصادی حضور داشته‌اند. همه شهروندان کشور در حمایت از انقلاب نقش تأثیرگذاری داشته‌اند و اگر حمایت و پافشاری مردم نبود کشور ما در اختیار دشمنان بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هر دولتی یک شیوه را برگزیده و بر اساس آن فعالیت می‌کند. یک دولت از طریق فناوری، یک دولت از طریق نخبگان و سازندگان، یک دولت بر اساس توسعه آزادی و فرهنگ، یک دولت در حمایت از محرومان، یک دولت بر اساس عدالت محوری و دولت آیت‌الله رئیسی با حمایت از گفتمان انقلاب اسلامی و میدان‌داری مردم روی کار آمد. گفتمان دولت جدید بر اساس دفاع از انقلاب اسلامی و حمایت و پشتیبانی از انقلاب و مردم‌داری است و این شاخصه دولت جدید است.

قاضی‌زاده هاشمی خطاب به معاونین امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی اظهار کرد: شما عزیزان در جایگاه حساسی به نام مجلس شورای اسلامی حضور دارید. دولت جدید دولت انقلابی است و مجلس نیز از این دولت انتظاراتی دارد. رویکرد مجلس به مطالبات ایثارگران و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دولت ویژه و متفاوت است و شما وظیفه دارید این موضوع را به وزرا انتقال دهید، زیرا شما رابط مجلس و وزرا هستید و می‌توانید روی وزرا تأثیر مثبت بگذارید.

معاون رئیس جمهور ضمن تشکر و قدردانی از سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور افزود: به عنوان خادم شهدا تنها خواسته‌ام از شما معاونین امور مجلس این است که برای دیدار وزرا با خانواده معظم شهدا و ایثارگران هر هفته برنامه‌ریزی و این موضوع در رسانه‌ها منعکس شود. اگر وزرا در این اقدام پیشگام باشند معاونان و مدیران کل نیز این مسیر را ادامه می‌دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مشکل ایثارگران بیشتر از خدمات رفاهی مسائلی است که با دستگاه‌ها دارند. موضوع تبدیل وضعیت استخدام ایثارگران و مطالبات قانونی این عزیزان باید از طریق دستگاه‌ها پیگیری و اجرا شود در غیر این صورت مشکل به وجود می‌آید. یا نباید قانونی به تصویب رسیده و اعلام شود و یا باید حتماً به درستی اجرایی شود تا منجر به ناراحتی شهروندان نشود و برخی دستگاه‌ها بدون دلیل مقاومت می‌کنند و نارضایتی به دنبال دارد.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر لزوم حل مشکلات ایثارگران و پیگیری آن توسط معاونین مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی از جمله حل مشکل خودروی ایثارگران، گفت: مسائل ایثارگران تنها مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست و باید از مطالبات ایثارگران در مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه‌ها دفاع شود.

سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور در این نشست ضمن تشکر از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و تجلیل از آن‌ها توسط معاونین امور مجلس دستگاه‌ها مورد تأکید بوده است و اینجانب نیز در بسیاری از یادواره‌های شهدا در شهر‌های مختلف کشور حضور داشته‌ام و امیدوارم همه معاونین امور مجلس نیز این رویه را ادامه دهند.

مهدی ایزدی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست به ارائه گزارشی از تعداد خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، مکاتبات صورت گرفته در مورد ایثارگران در مجلس شورای اسلامی و دیدار مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال تاکنون پرداخت و بر تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران تأکید کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار