رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه:

پژوهشگاه قوه قضائیه به دنبال حل مشکلات دستگاه قضا است

حجت‌الاسلام هادی گفت: پژوهشگاه در یک رویکرد جدید سعی دارد به سمت حل مشکلات قوه قضائیه برود و به علاوه در پژوهشگاه به دنبال آینده پژوهی و پیش بینی مسیر آینده قوه قضائیه نیز هستیم.
کد خبر: ۵۰۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ - 23February 2022

پژوهشگاه قوه قضائیه به دنبال حل مشکلات دستگاه قضا استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «مهدی هادی» رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه صبح امروز در اختتامیه دومین جشنواره شهید بهشتی اظهار داشت: بررسی آثار ارسال شده برای این جشنواره برای پژوهشگاه قوه قضائیه منافع بسیاری داشت که از جمله این منافع تحلیل وضع موجود قوه قضائیه و شناخت منافذ و آسیب‌ها بود.

وی افزود: ما در برخی آیات قرآن با واژه احسن مواجه می‌شویم و بنابر این آیات به نظر آن اعمالی پذیرفته می شود که زیباتر و نیکوتر باشد و برای همین نیز باید آثار پژوهشی برتر بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

هادی ادامه داد: قرآن می‌فرماید که شما قوامین بالله و شهدا به قسط باشید و دشمنی با یک نفر باعث نشود که شما اهل عدالت نباشید. عدالت پیشه کنید که عدالت نزدیکترین چیز به تقوا است. امیرالمومنین می فرماید عدالت اعطای هر حقی به ذی حق اوست و یا اینکه قرار دادن هر چیزی در موضع خود است اما سوال این است که از کجا باید تشخیص داد که چه کسی حق دارد؟ و چگونه باید موضع چیزی را شناخت تا آن را در آنجا نهاد؟ آیا عدالت و دادگستری می تواند به این پرسش ها پاسخ دهد؟ پاسخ منفی است و عدالت این قابلیت را ندارد.

وی افزود: چیزی که می تواند پاسخ به سوالات فوق باشد، پشتوانه پژوهشی و دانش است و علم و دانش و پژوهش می تواند ذی حق را به ما مشخص کند و جایگاه هر چیزی را معین کند تا پس از آن عدالت عملی شود.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: پژوهشگاه در یک رویکرد جدید سعی دارد به سمت حل مشکلات قوه قضائیه برود و به علاوه در پژوهشگاه به دنبال آینده پژوهی و پیش بینی مسیر آینده قوه قضائیه نیز هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار