فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه:

سپاه امکان سازماندهی ۲۹۲۰ تخت سیار درمانی در کشور را دارد

سردار اخوان گفت: نیروی زمینی سپاه امکان راه اندازی دو هزار و ۹۲۰ تخت سیار را برای درمان کرونا در کشور دارد.
کد خبر: ۵۰۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵ - 23February 2022

سپاه امکان سازماندهی ۲۹۲۰ تخت سیار درمانی در کشور را داردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار احمد اخوان فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان صحرایی ۲۵۰ تخت خوابی بیماران حاد تنفسی سپاه در سپاهانشهر اظهار داشت: در مجموعه نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه دو راهبرد برای مدیریت کرونا در دستور کار قرار گرفت که یکی ارتقای سطح کیفی خدمات و دیگری توسعه خدمات برای این امر بود.

راه اندازی ۲۱ بیمارستان سیار در کشور

وی با بیان اینکه در ابتدای بحران شیوع کرونا در اقدام مؤثر و به موقع خدماتی را بر اساس نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه کردیم، ادامه داد: سطح آموزش نیروها در این زمینه بسیار عالی بود و در زمان بسیار کوتاه ۲۱ بیمارستان سیار را در نقاط پرخطر راه‌اندازی کردیم.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم را در بیمارستان‌های ثابت و سیار برای بیماری کرونا ایجاد شد، افزود: تا قبل از این بیشتر زیرساخت‌ها برای تروما بود که توسعه را بر اساس پذیرش بیماران مبتلا به کرونا قرار دادیم.

وی با بیان اینکه بیمارستانی با تجهیزاتی مانند سی تی اسکن سیار، پی سی آر سیار و بخش‌های مراقبت ویژه را به صورت سیار راه‌اندازی کردیم، گفت: الگوی دوم این بیمارستان صحرایی نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد و این بیمارستان در غرب آسیا بی نظیر بوده است.

سردار اخوان مهدوی با بیان اینکه ۹۲۰ نفر در قالب ۳۰۰ تیم سیار در زمینه ارائه خدمات به بیماران کرونایی در بیمارستان‌های کشور در نقاط پرخطر در حال ارائه خدمات هستند، گفت: چنانچه نیاز باشد به تعداد این گروه‌ها افزوده خواهد شد.

راه‌اندازی ۷ بیمارستان سیار در پیک پنجم کرونا طی ۲۰ روز

وی با بیان اینکه در هر پیک کرونا مجموعه توانمندی‌های نیروی زمینی به سرعت وارد عمل می‌شد، گفت: در پیک پنجم تصمیم گرفتیم ظرفیت‌های خود را به صورت مستمر توسعه دهیم و کمتر از ۲۰ روز هفت بیمارستان سیار را راه‌اندازی کردیم.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: در پیک ششم کرونا زیرساخت ۱۵۰ تخت بستری را در اصفهان راه‌اندازی کردیم، گفت: مهم این است که در بحران‌ها صحنه بحران به خوبی کنترل شد که تمام اقدامات در مرکز مطالعات ما برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: سامانه بیمارستان سیار سپاه در اصفهان الگوی ملی و منطقه‌ای است، بیمارستانی مستقل است که تمام بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش و درمان می‌کند و زیرساخت‌های پیچیده‌ای دارد که تولید شده و جای قدردانی دارد.

پویایی و انعطاف پذیری عامل موفقیت نیروی زمینی سپاه است

سردار اخوان مهدوی با بیان اینکه پویایی و انعطاف پذیری سازمانی در نیروی زمینی سپاه عامل اصلی در موفقیت در اجرای پروژه‌ها توسط این نیرو است، افزود: رهبر معظم انقلاب بر این امر همواره تاکید دارند و در سپاه این امر نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه ۱۴۰۴ سپاه آموزش را پیش بینی کرده‌ایم، گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر در سپاه برای مدیریت کرونا آموزش دیده‌اند و در قالب ۳۰۰ تیم پنج نفره ساماندهی شدند و برای مناطق پرخطر اعزام شدند.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه می‌توانیم دو هزار و ۹۲۰ تخت سیار را در کشور سازماندهی کنیم، گفت: خلاقیت و ابتکار در سپاه مورد توجه است و همیشه ما در حال تغییر هستیم و استفاده از فناوری‌های نوین را در دستور کار داریم تا به استانداردهای مورد نیاز برسیم.

وی ادامه داد: مسئولیت پذیری نیروهای سپاه مثال زدنی است و این امر برای حوزه درمان بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار