پیام تبریک رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت روز خبرنگار

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت روز خبرنگار طی پیامی، این روز را به خبرنگاران تبریک گفت.
کد خبر: ۵۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ - 06August 2015

پیام تبریک رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت 17 مرداد ماه، روز خبرنگار سالروز شهادت شهید محمود صارمی طی پیامی به خبرنگاران تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

خبرنگاران لحظات نابود شدنى و زوال یافتنى را تثبیت و ابدى مىکنند.(مقام معظم رهبری)

روز خبرنگار روز نکوداشت قلم، کرامت رسانه و روز عهد دوباره برای انتشار دانایی و تکثیر همدردی در راستای فطرت انسان و ارزشهای والای الهی است، آنگونه که امروز شاهدیم خبرنگاران حقیقت جو مظلومیت مردم یمن، عراق، سوریه و فلسطین را مخابره و ماهیت پلید گروههای تکفیری و دژخیمان صهیونیست را افشا میکنند.

همه میدانیم که این روزها فریاد حقوق بشر دنیای مدرن، گوش فلک را کر کرده و متاسفانه شاهد هستیم که ساکنان دهکده جهانی که علیالظاهر به یکدیگر نزدیک شدهاند و میبایست از مصائب یکدیگر باخبر شوند در دام آپارتاید مدرن خبری به سر میبرند وآنچه مایه تأسف و تأمل در عرصه خبری است و خاطر هر انسان آزاده و بیداردلی را آزرده میکند، شکلدهی حقایق بشری با مراد اربابان رسانهای است، اربابانی که دل در گرو نگاه استثماری و استعماری خویش دارند.

در یک سوی برخی خبرها از دریچه نگاه امپریالیستی، آن چنان با آب و تاب بزرگنمایی میشود که گویی سرنوشت بشریت به انعکاس لحظه به لحظه آن پیوند خورده و چنان که منافع آنان ایجاب کند به تیتر اول جهان بدل میشود و در سوی دیگر درد و محنت انسانها شاید روزها و ماهها بدون پوشش خبری میماند و فقط اندک رسانههای مستقل گاهی میتوانند پارادایم حاکم و ظالمانه پوشش خبری جهان را برهم زنند و این است داستان غم انگیز امروزی دنیای خبر.

در دنیای فراصنعتی امروز، با وجود تکنولوژیهای ارتباطی پیشرفته و متعدد، صاحبان قلم و خبرنگاران متعهد بر این نکته واقفند که در سالهای اخیر رسانه به اندازه یک قرن دچار تحول شده است، گستره فضای مجازی، مهندسی افکارعمومی را در کشورهای در حال توسعه در اختیار گرفته و با فضاسازی رسانهای القای مطالب جهت دار خود از جمله حمایت از تروریسم با پوشش دمکراسی و ایرانهراسی در قالب دلسوزی برای سایر ملتها به تحریف واقعیتهای پیدا و پنهان جهان مشغولند.

لازم میدانم مراتب تقدیر و تشکر خود را از تلاش خستگیناپذیر خبرنگاران به ویژه خبرنگارانی که در انعکاس اخبار پایداری و دست آوردهای سازمان پدافند غیرعامل، سعی فراوان داشتند، اعلام دارم و دست همه اصحاب قلم را در زیر این خیمه صفا و صداقت برای ادامه همکاریهای رسانهای به گرمی میفشارم.

امید است با استعانت و توکل به خداوند متعال با رهنمودهای مقام عظمای ولایت در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی در انجام رسالت آگاهیبخشی و ارتقاء سطح آگاهی جامعه موفق و موید باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار