فرمانده مرزبانی انتظامی کشور:

ارتقای امنیت مرزها در دستور کار مرزبانی جمهوری اسلامی است

سردار «گودرزی» گفت: ارتقای امنیت مرزها، هوشمندسازی، افزایش خودروها و اقدامات الکترونیکی و اُپتیکی در دستور کار است؛ در تلاش هستیم تعداد زیادی خودروهای تاکتیکی به توان رزمی مرزبانی اضافه شود.
کد خبر: ۵۰۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱ - 24February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی انتظامی کشور امروز در سفر به شهرستان سرخس با حضور در پایانه مرزی و گمرک این شهرستان با اشاره به وضعیت امنیت در مرزهای کشور اظهار داشت: مرزبانی حدود و ثغور کشور را با هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرزهای آبی و خشکی حفاظت و حراست می‌کند و حضور مرزبانان برای حفاظت از کیان و مرزهای کشور است.

وی افزود: امروز امنیت مرزهای کشور ما کاملا، امنیت پایداری است و مرزنشینان در همه فراز‌و‌فرودها از ابتدای انقلاب اسلامی تا الان پشتیبان مرزبان‌های کشور بودند؛ نیروهای مرزبانی نیز با روحیه وصف‌ناپذیری از حدود و ثغور کشور پاسداری می‌کنند و به اینکه مرزبان جمهوری اسلامی هستیم افتخار می‌کنیم.

سردار گودرزی ادامه داد: به مردم ایران اسلامی اطمینان می‌دهم که در برابر اشرار مسلح و معاندین هم مستحکم هستیم و هم قاطع و این قاطعیت با تجهیزات و امکاناتی که در اختیار مرزبانان عزیز قرار گرفته امنیت را رو به صعود و رو به رشد و قابل اتکا و اطمینان کرده است و تا خون در رگ‌های مرزبان ماست دفاع ما دفاع مشروع و قاطع خواهد بود.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: امروز امنیت مرزهای ما امنیت پایدار و با ثباتی است، امنیت مرزهای خراسان رضوی نیز در ارزیابی‌ها مرزبانی، ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه خاتم الانبیاء (ع) از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به ارتقای وضعیت امنیت مرزها گفت: برای ارتقای امنیت مرزها، هوشمندسازی، افزایش خودروها و اقدامات الکترونیکی و اُپتیکی در دستور کار است؛ در تلاش هستیم تعداد زیادی خودروهای تاکتیکی را به توان رزمی مرزبانی اضافه کنیم.

سردار گودرزی به انسداد مرزها طی ۲ سال آینده اشاره کرد و بیان داشت: برای انسداد مرزها دولت، مجلس، ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد عالی انتظامی کل کشور برای سال آینده اعتبار خوبی را در نظر گرفته‌اند که در صورت تحقق در ۲ سال آینده مرزهای ما کاملا الکترونیکی و از لحاظ اُپتیکی کسی نمی‌تواند از مرزهای ما عبور کند و این هوشمندسازی اولویت انتظامی کل کشور است و می‌توانیم با ساز و کار و زیرساخت‌های موجود ثبات و امنیت در مرزها را افزایش دهیم.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: دولت و مجلس باید توجه ویژه‌تری به مرزها داشته باشد به‌ویژه در مناطقی که با کشورهایی همسایه هستیم که مشکلاتی در درونشان است و بعضا هم مرزها یکطرفه اداره می‌شود و شرایط سختی را برای مرزبانان ما به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت‌های همسایه که از لحاظ ثبات با مشکل مواجه هستند به توصیه و توافقات مرزی عمل کنند و مرزها به‌صورت دوجانبه اداره شود و کسی به خود اجازه ندهد از مرزهای بین‌المللی و قانونی کشور ما ورود و خروج غیرقانونی داشته باشد زیرا ما در این رابطه قاطعانه عمل می‌کنیم.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: مرزهای جمهوری اسلامی را به سمت عرصه اقتصادی سوق می‌دهیم و با کسانی که متجاوز مرزی باشند یا کسانی که قصد داشته باشند در مرزها در سیستم اقتصادی اخلال ایجاد کنند برخورد می‌شود، کشورهای همسایه نیز که نیاز به اقتصاد جمهوری اسلامی دارند باید رفت‌و‌آمد را تسهیل کنند که البته این اقدامات در مرزها به‌ویژه در مرزهای جنوب شرق در حال انجام است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه وضعیت امنیت در مرزهای خراسان رضوی پایدار است، گفت: آرامشی که اکنون در مرزها است نشان از حضور مرزبانان و مرزنشینان است و وظیفه ذاتی مرزبانی استیفای حقوق دولت جمهوری اسلامی و مرزنشینان است.

وی درباره اتباع ترکمنستانی که اخیرا توسط دولت‌شان پذیرفته نمی‌شوند، گفت: طبق قوانین بین‌المللی، هر دولتی و هر کشوری، شهروندان خود را که به‌گونه‌ای در کشور دیگری حضور پیدا کردند باید بپذیرد و کشورهای همسایه ما نیز باید شهروندان خود را بپذیرند و به قوانین بین‌المللی عمل کنند البته دوستان ما در معاونت معاهدات هنگ مرزی، جلسات مشترکی با کشور مقابل داشتند و مشکل رفع شده است.

سردار گودرزی ادامه داد: در مرز سرخس اقتصاد پویا است و این ارتباط نشان می‌دهد که دوستان ما موضوع اقتصادی را تسهیل می‌کنند البته در کشور ترکمنستان مدیریت بازارچه‌های مرزی کاملا با مرزبانی است ولی در کشور ما ساختار به‌گونه دیگری است که اخیراً دولت در این باره تصمیم دارد که یکپارچگی و وحدت فرماندهی در بازارچه‌های مرزی ایران نیز شکل بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها