مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوشهر:

نظام جمهوری اسلامی ایران امروز پرچم علم و دین را باهم به دست گرفته است

«دشتی» گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز پرچم علم و دین را باهم به دست گرفته است و به جهانیان اعلام می‌کند همانطور که بر دین پافشاری می‌کنیم در عرصه‌های مختلف علمی نیز در حال تلاش بوده و پیشرفت هستیم.
کد خبر: ۵۰۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳ - 24February 2022

نظام جمهوری اسلامی ایران امروز پرچم علم و دین را با هم به دست گرفته استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «حسین دشتی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر امروز در مراسم بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس در بوشهر، با تبریک روز مهندس اظهار داشت: مرحوم خواجه نصیرالدین طوسی فیلسوف و دانشمند بزرگ ایرانی است که زندگی وی می‌تواند به‌عنوان الگویی برای تربیت و فرهنگ‌سازی در جامعه به‌ویژه برای جوانان مورد استفاده قرار گیرد.

تاریخ زندگی دانشمندان را در تربیت جامعه بسیار مؤثر دانست و گفت: اگر نسل جدید را در این زمینه رها کنیم الگوهای دیگری را در زندگی پیدا کرده و به مسیر دیگری می‌روند.

وی ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی، ابوریحان بیرونی، زکریا رازی و فارابی را الگوهای علمی ایرانی دانست و افزود: نام این دانشمندان امروز زینت بخش مجامع علمی مختلف بوده و افتخارات جامعه ایرانی و اسلامی و بلکه جهانی به حساب می‌آیند اما جوانان ما با آن‌ها به قدر کافی آشنا نیستند و آشنایی با جزئیات زندگی این دانشمندان می‌تواند کلاس درسی برای همگان باشد.

مدرس حوزه‌های علمیه استان بوشهر در بخش دوم سخنان خود به تشریح دیدگاه غرب درباره جدایی علم از حوزه دین اشاره کرد و گفت: خواجه نصیرالدین طوسی با وجود اینکه یک دانشمند در زمینه مسائل علمی بود اما خودش را در این عرصه محدود نکرده بود به طوریکه ,دارای آثار متعدد و اثرگذار در علوم حوزوی است و این نشان می‌دهد در زندگی بزرگان ما تفکیک علم و دین وجود نداشته است اما امروز غربی‌ها منادی این تفکیک هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز پرچم علم و دین را با هم به دست گرفته است و به جهانیان اعلام می‌کند همانطور که بر دین پافشاری می‌کنیم در عرصه‌های مختلف علمی نیز در حال تلاش بوده و پیشرفت هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها