نماینده ولی فقیه در مازندران:

فلسفه بعثت پیامبر (ص) تقویت فضائل اخلاقی در جامعه اسلامی است

«محمدی لائینی» گفت: فلسفه بعثت پیامبر (ص) کامل شدن و تقویت فضائل و نیکوئی‌های اخلاقی در میان مردم است.
کد خبر: ۵۰۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ - 25February 2022

فلسفه بعثت پیامبر تقویت فضائل اخلاقی در جامعه اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید بر تقوا و پرهیز از گناه اظهار داشت: سفارش و توصیه بزرگان دین است که باتقوا باشیم چرا که مایه رستگاری است.

وی با گرامیداشت شهادت امام هفتم امام موسی کاظم (ع) افزود: یکی از القاب این امام (ع)، کاظم یعنی فرو خورنده خشم است و امروز جامعه ما نیازمند به این ویژگی و صفت است.

محمدی لائینی بیان داشت: برای موفقیت در زمینه تربیتی نیازمند پیوند سه رکن خانواده، مدرسه و مسجد هستیم و مسئولین باید راهکارهای رهبر معظم انقلاب را در این زمینه جدی بگیرند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه اخلاق پیامبر هم راهبرد و هدف بود و هم راهکار و وسیله بود، ادامه داد: پیامبر برای کامل شدن و تقویت فضائل و نیکوئی‌های اخلاقی در میان مردم مبعوث شده است و فلسفه بعثت همین است.

وی با بیان اینکه مردم، مردم‌دوستی، امانت، صفا، زهد، سادگی، دغدغه مردم، پیگیر مشکلات مردم، برای مردم غصه خوردن، خدمت به مردم، محبت و دوستی را در وجود پیامبر دیدند و دلهای‌شان جذب شده است، تصریح کرد: امروز در جامعه بشریت نیازمند اخلاق هستیم و بی‌صداقتی‌ها، بی‌وفایی‌ها، دزدی‌ها، دروغ‌ها، دروغ‌پراکنی‌ها و ظلم‌ها در دنیا بسیار فراوان و جنگ و جنایت نیز نتیجه بی‌اخلاقی است.

محمدی لائینی با اشاره به اهمیت اخلاق محوری در جامعه اسلامی افزود: دروغ و غیبت و دستبرد به بیت المال و خیانت به جان و مال و ناموس مردم و اعتیاد و خشم و خشونت را باید رعایت کنیم تا بتوانیم مردم را جذب کنیم و طبق فرمایش پیامبر گرامی اسلام، کسی که ایمانش برتر است اخلاقش بهتر و نیکوتر است.

وی عنوان کرد: حضرت ابوطالب (ع) بزرگترین حامی پیغمبر و مومن و موحد بود و متأسفانه بعضی گرایشات درون اسلام نسبت به ایشان ظلم می‌کنند و ناجوانمردانه قضاوت می‌کنند و مصلحت بود که ایمانش را ظاهر نکند.

محمدی لائینی با بیان اینکه روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان را در پیش داریم، گفت: باید بر حقوق مصرف کنندگان نظارت شود که ضایع نشود و در ایام عید به بازار و اجناس و ارزاق و خانواده‌ها توجه بیشتری شود.

امام جمعه ساری با گرامیداشت سالروز فتح قلعه خیبر به دست حضرت علی (ع) ادامه داد: عملیات خیبر و موشک خیبرشکن داشتیم و قلعه‌های مهمی در دفاع مقدس و دفاع از حرم و مقابله با منافقین و... فتح شدند اما هنوز قلعه‌های مهم و محکم خیبر باقی مانده است و رژیم صهیونیستی همان قلعه مهمی است که به گنبد آهنین تعبیر شده است و آمریکا و انگلیس هم قلعه هستند و باید فتح شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار