امام جمعه کوهدشت:

جامعه سالم بایستی همواره بر محور عدالت باشد

حجت‌الاسلام طهماسبی گفت: عدل قانونی است که تمام نظام هستی بر محور آن می‌گردد و یک جامعه سالم بایستی همواره بر محور عدالت باشد.
کد خبر: ۵۰۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰ - 25February 2022

جامعه سالم بایستی همواره بر محور عدالت باشد

 به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «ابراهیم طهماسبی» امام جمعه کوهدشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: عدل قانونی است که تمام نظام هستی بر محور آن می‌گردد و یک جامعه سالم بایستی همواره بر محور عدالت باشد.

وی افزود: افراط و تفریط غلط است، مثلاً ما باید در شهرستان همواره بر محور عدالت باشیم، نباید به حقوق دیگران به هر نحوی تجاوز کنیم، جامعه انسانی بدون اجرای اصل عدالت بیمار می‌شود؛ اگر تفاوت‌ها نباشد اصلاً نظام هستی نمی‌چرخد.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: اگر فردی رئیس اداره شود و تمام استعلامات او گرفته‌شده باشد ولی باندبازی کند این خلاف به شمار می‌رود، طرف یک مدیراست و خیال می‌کند مدیریت ملک او بوده و با همه فحاشی می‌کند، در اینجا عدالت برای او ملاک نیست و ملاک کار سیاسی است و این خود جرم محسوب می‌شود، برخی در شهرستان خیال می‌کنند اداره ملک پدر او بوده و حتی به تذکرات گوش نمی‌دهد، باید گفت که باندبازی خلاف است اگر لازم باشد اسمشان را خواهم برد چراکه تا مرحله‌ای مماشات می‌کنم.

وی تصریح کرد: باید عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه رعایت شود، تبعیض طبقاتی جامعه را نابود خواهد کرد؛ رسماً برخی به منابع طبیعی تجاوز کرده‌اند باید با آنان برخورد قانونی شود.

 طهماسبی با اشاره به‌ضرورت حضور مسئولان در نماز جمعه و اعلام مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان به مدیران، گفت: انقلاب اسلامی در خدمت‌رسانی به مردم غوغا کرده است، ما بایستی دستاوردهای انقلاب را بازگو کنیم؛ من در شهرستان با کسی دشمنی ندارم، متأسفانه گاهی اوقات در شهرستان صدای افراد انقلابی شنیده نمی‌شود، بایستی به آنان توجه کرد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در تبیین بعثت پیامبر اکرم (ص)، اظهار داشت: بعثت برای این است که اخلاق، نفوس، ارواح و اجسام مردم را از ظلمت جهل، دنیا و بی‌عدالت رها کند‌؛ مسئولان نیز بایستی عدالت را در جامعه به نحو مطلوب معنا بخشیده و پیاده‌سازی کنند‌.

وی با اشاره لزوم حرکت در مسیر خداوند متعال و خط خدمت‌رسانی مخلصانه، بیان کرد: جهت‌گیری و هدف‌گذاری صحیح و جهاد تبیین مهم است، رهبر معظم انقلاب فرمودند: رمز پیروزی، استمرار و ادامه دادن صحیح حرکت انقلاب اسلامی است‌.

طهماسبی با اشاره به ظهور گفتمان مقتدر مقاومت در جهان، اظهار کرد: هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است، با سازش دشمن همه‌چیز را از بین خواهد برد، زیرا آنان کفار هستند، ما باید مذاکرات از حوزه قوت ورود داشته باشیم.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت سفر اخیر رئیس‌جمهور به قطر، اظهار داشت: این سفر در حوزه اقتصادی بسیار ارزشمند بوده است ان‌شاءالله آثارش در آینده نزدیک نمایان خواهد شد.

وی با اشاره به تحولات اوکراین، گفت: رئیس‌جمهور یک موضع بسیار خوب در این راستا داشت، متأسفانه ناتو در حال جنایت در جهان است، در تحولات اخیر مشاهده می‌کنیم که اوکراین با طناب پوسیده آمریکا و ناتو به دام افتاده و قربانی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار