امام جمعه سرخ‌رود:

طرح صیانت از فضای مجازی باید از ناهنجاری اجتماعی جلوگیری کند

حجت‌الاسلام«تقی‌زاده» گفت: طرح صیانت باید به گونه‌ای باشد که بستر فعالیت سالم جامعه در فضای مجازی را فراهم کند و ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کند.
کد خبر: ۵۰۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰ - 25February 2022

طرح صیانت از فضای مجازی باید از ناهنجاری اجتماعی جلوگیری کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «مهدی تقی‌زاده» امام جمعه سرخ‌رود در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار داشت: در این قاموس صبر و مقاومت یعنی تسلیم نشدن و شکست نخوردن و از حرف حق خود کوتاه نیامدن که البته پیش نیاز آن بی‌گمان مبارزه با خواهش‌های نفس و مقاومت در برابر آن تا غلبه یافتن بر نفس مهار آن است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با بیان اینکه صبر در زندگی پیامبر بسیار برجسته بوده و حدود ۲۰ مورد خطاب به پیغمبر در مورد صبر آمده است، تصریح کرد: صبر ارثی از پیغمبر است که عمل کردن به آن وظیفه تک تک ماست و البته مسئولان و کارگزاران نظام در این میان رسالت و وظیفه‌ای بس سنگین تری برعهده دارند و لاجرم سست کمربند‌ها در این عرصه نمی‌تواند ایفاگر نقش خویش باشند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر دولت یادآور شد: یکی از اقدامات خوبی که در این دولت با ضرب‌الأجل مناسب انجام شد طرح آزادسازی سواحل به نفع مردم بود، که اینجانب از تمام ارگان‌هایی که همکاری لازم و خوب را در این زمینه داشتند تشکر می‌کنم.

امام جمعه سرخ‌رود با هشدار این امر که مردم، ولی نعمتان همه ما هستند، خاطرنشان کرد: دولت اولویت خود را مسائل اقتصادی و سلامت عنوان کرد و انصافاً در این زمینه شاهد تلاش‌های شبانه روزی هستیم، اما باید توجه داشت که غفلت از موضوعات فرهنگی خطری است که آسیب‌های جدی را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در هفته گذشته به برخی آسیب‌های فرهنگی که در جشنواره‌های داخلی اتفاق می‌افتد اشاره کردیم، این شائبه پیش نیاید که ما با هنر و هنرمند مخالفیم بلکه از هنر و هنرمند متعهد و ارزشی دفاع هم می‌کنیم؛ حرف ما این است که بسیاری از هنرمندان که عنوان سلبریتی را یدک می‌کشند و در کشور ما فعالیت می‌کنند، رفتارشان کاملاً ضد ارزشی است و در موضوعات مختلف در جهتی موضع گیری می‌کنند که خوشایند دشمن است.

حجت الاسلام تقی‌زاده متذکر شد: ما اگر در بعد اقتصادی و رفاهی بهترین کشور منطقه و دنیا تبدیل شویم، اما نتوانیم فرهنگ اسلامی اهل بیت را پیاده کنیم ارزشی نخواهد داشت؛ درخواست ما از همه مسئولین علی الخصوص دولتمردان این است که به مثابه فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌های اقتصادی و رفاهی و معیشتی به بخش فرهنگی جامعه هم توجه ویژه‌ای شود، و این انتظار از دولت انقلابی و متولیان فرهنگی آن به ویژه وزارت ارشاد بیشتر است.

امام جمعه سرخ‌رود در خصوص در جریان کار گرفتن دوباره طرح صیانت در مجلس اظهار کرد: فضای مجازی و مدیریت و قانونمند شدن آن از چنان اهمیتی برخوردار است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های متعدد در مورد آن هشدار دادند و توصیه کردند، اما متاسفانه با گسترش فعالیت‌ها و گره خوردن زندگی طیف وسیعی از جامعه به این فضا و تعلل مسئولین مربوطه کار را برای قانونمند کردن و مدیریت درست آن را هر روز سخت‌تر میکند.

وی ادامه داد: غربی‌ها که این فضا را به وجود آورده‌اند خود قوانین سخت‌تری برای مدیریت این فضا دارند، اما در داخل می‌بینیم هرگاه موضوع قانونمند کردن فضای مجازی پیش می‌آید عده‌ای با هوچی‌گری آن را ضد آزادی می‌دانند، آن‌ها در این مسئله حتی از غرب هم پیشی گرفتند و روی غرب را در این زمینه سفید کردند و با تمام توان دست به دروغ و شایعه پراکنی می‌زنند و از بسته شدن کامل فضای مجازی و شبکه اجتماعی سخن می‌گویند.

حجت الاسلام تقی‌زاده تاکید کرد: طرح صیانت باید به گونه‌ای باشد که بستر فعالیت سالم جامعه در فضای مجازی را فراهم کند و ولنگاری و فحشا ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کند، این رسالت بزرگی است که هم بر عهده مجلس و هم بر عهده دولت مردم است متاسفانه می‌بینیم بعضی از نمایندگانی که به عنوان انقلابی وارد مجلس شدند به گونه‌ای موضع گیری می‌کنند که کاملا بر خلاف منویات رهبر معظم انقلاب برای مدیریت این فضا است و اگر با مفاد این طرح مخالف هستند پیشنهاد خود را ارائه دهند.

امام جمعه سرخ‌رود در پایان از اقدامات و تلاش‌های شبانه روزی دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی تشکر کرد و گفت: کشور و جامعه ما آگاه است و قدردان مسئولینی که در جهت اقتدار و عزت و رفع آن‌ها تلاش می‌کنند هستند، از استاندار انقلابی تشکر می‌کنیم که تمام توان و ظرفیت استان را برای بهبودی وضع مردم این خطه بسیج کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار