دولت «جو بایدن» زیر فشار بحران‌های داخلی و خارجی

نیویورک پست در مطلبی نوشته است اخبار بد برای دولت آمریکا روز به روز در حال انباشته شدن است و باعث می‌شود که گروه فزاینده‌ای به این نتیجه برسند که جو بایدن یکی از بدترین رئیس جمهور‌ها در تاریخ آمریکاست.
کد خبر: ۵۰۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴ - 26February 2022

دولت «جو بایدن» زیر فشار بحران‌های داخلی و خارجی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «نیویورک پست»، در مطلبی ضمن اشاره به وضعیت این روز‌های آمریکا، نوشت که تورم در آمریکا روبه افزایش است، قتل‌ها افزایش یافته، انبوهی از مهاجران از مرز این کشور عبور می‌کنند و مناقشه اوکراین به این موارد اضافه شده است؛ بهترین کاری که جو بایدن می‌تواند انجام دهد این است که به آمریکایی‌ها بگوید که برای حفظ جانشان از اوکراین فرار کنند.

کاخ سفید یک حباب است، اما حتی نمی‌تواند از خلق و خوی ملی ترس و نفرت بگریزد؛ بنابراین باید تعجب کنید که چگونه بایدن ریتم روزانه افول و ناامیدی را تحمل می‌کند.

معمولا تیم اقتصادی آمریکا اولین گروهی است که بیشترین بار اعلام اخبار بد را به دوش می‌کشد.

آخرین رقم تورم آمریکا به تازگی منتشر شده است و در حال انفجار است، و قیمت همه چیز افزایش یافته است.

اخیرا در حالی که مشاوران اقتصادی کاخ سفید شروع به بررسی جزئیات این گزارش در دفتر ریاست جمهوری آمریکا می‌کنند، بایدن که نیمه خواب به نظر می‌رسید، ناگهان پر از خشم شد.

او به یکی از مشاوران می‌گوید «تو آدم عاقلی هستی؛ من اعداد لعنتی را می‌دانم، پس آن را نگو؛ فقط چیزی به من بده تا بگویم.»

اخیرا نیز در میانه افزایش تنش‌ها میان اوکراین و روسیه، جو بایدن با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تلفنی گفت ‎وگو کرد.

«ران کلاین»، رئیس کارکنان کاخ سفید نگران کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید نیست چرا که بیشتر رسانه‌ها و حتی در مورد نظرسنجی‌های بی وقفه که نشان می‌دهد آمریکا چگونه به شدت علیه بایدن قرار گرفته است، سوالی نمی‌پرسند.

بایدن به «کلاین»، می‌گوید که می‌خواهد چرت بزند، اما «کلاین»، می‌گوید که بایدن وقت ندارد.

همچنین جو بایدن با ورود تیم سیاست خارجی به ریاست آنتونی بلینکن، غرغر می‌کند.

بلینکن اخم می‌کند و برای چندمین بار ظاهر می‌شود و در کنار ژنرال‌ها شروع به صحبت درباره نیرو‌های روسیه در مرز‌های اوکراین می‌کند، اما بایدن نمی‌خواهد آن را بشنود.

او از چیزی عصبانی است و به مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش نگاه می‌کند و با عصبانیت می‌گوید «من او را رد می‌کنم؛ اشتباه می‌کنی؛ کاری که ما در افغانستان انجام دادیم عاقلانه‌ترین اقدام بود.»

میلی، مبهوت شده است؛ برای ماه‌ها، او و کاخ سفید درباره گزارش محرمانه ارتش این کشور درباره آنچه در افغانستان رخ داد و اینکه چرا همه از تسلط سریع طالبان غافلگیر شدند، بحث کردند.

بایدن موافقت کرده بود که وزارت خارجه آمریکا در بیرون راندن شهروندان و متحدان آمریکا عمل کند، اما اکنون که این گزارش علنی شده است، رئیس جمهور آمریکا موضعش را عوض می‌کند و تقصیر را به گردن میلی، می‌اندازد.

رئیس ستاد ارتش آمریکا شروع به پاسخ دادن می‌کند، اما بلینکن حرف او را قطع می‌کند؛ میلی باید بر روی اوکراین تمرکز کند.

بلینکن، می‌گوید که ما فکر می‌کنیم روسیه هر روزی ممکن است اقدام کند؛ حداقل باید برای همه آمریکایی‌هایی که در آنجا گرفتار شده اند کاری انجام دهیم.

بلینکن دوباره می‌پرسد «آقای رئیس جمهور، ما به آمریکایی‌ها در اوکراین چه می‌گوییم؟ ما به چیزی برای گفتن نیاز داریم.»

بایدن که از اینکه مجبور به تصمیم گیری سخت شده است عصبانی است.

کلین فوراً بلند می‌شود و خطاب به بلینکن می‌گوید «تو جوابت را داری.» و به دیگران می‌گوید که رئیس جمهور دیگر وقتی برای صحبت درباره اوکراین ندارد و از دفترش خارج شوند.

وقتی او به سوی بایدن بازمی گردد میبیند که بایدن خوابیده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار