نظرسنجی؛ اکثر آمریکایی‌ها از وضعیت بد اقتصادی ناراضی هستند

نتایج جدیدترین نظرسنجی آسوشیتدپرس-مرکز تحقیقات عمومی نورک نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها از وضعیت بد اقتصادی کشور خود ناراضی و نگران هستند.
کد خبر: ۵۲۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴ - 23May 2022

نظرسنجی؛ اکثر آمریکایی‌ها از وضعیت بد اقتصادی ناراضی هستند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، طبق نتایج نظرسنجی جدید اغلب مردم آمریکا از وضعیت اقتصادی کشور خود ناراحت و نگران هستند.

طبق بررسی‌های انجام شده «آسوشیتدپرس-مرکز نظرسنجی تحقیقات عمومی نورک (NORC)»، بدبینی شهروندان آمریکایی نسبت به اقتصاد واشنگتن در بحبوحه نزول میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به ۳۹ درصد صورت گرفته است.

جدیدترین نظرسنجی شبکه «سی بی اس نیوز» نشان می‌دهد که شهروندان آمریکایی از وضعیت اقتصاد کشور خود به ویژه هزینه کالا‌ها و غذا نگران هستند به طوریکه ۶۳ درصد از آمریکایی‌هایی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، وضعیت فعلی کشور خود را نگران‌کننده، ناراحت‌کننده و خسته‌کننده توصیف کردند.

این بررسی‌ها که در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ می (۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت) در بین یک نمونه دو هزار و ۴۱ نفری از افراد بزرگسال سراسر آمریکا انجام گرفته است، همچنین نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از آمریکایی‌ها تصریح کردند که اوضاع در ایالات متحده «بد پیش می‌رود».

طبق این گزارش، عواملی که بدبینانه‌ترین احساسات را در بین آمریکایی‌ها برانگیخته است، شامل هزینه زندگی (۷۷ درصد)، بازار سهام (۶۸ درصد) و وضعیت اقتصاد ملی (۶۷ درصد) می‌شود.

بر اساس این گزارش، چنین ترس‌هایی همچنین باعث ایجاد انتظارات ناگوار در مورد برنامه‌های بازنشستگی افراد شده است به طوریکه ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان در این زمینه بدبین هستند.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها نکته مثبت در این نظرسنجی، خوش‌بینی مردم نسبت به تلاش‌های آمریکا برای مقابله با کرونا بود به طوریکه ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، نحوه مقابله دولت آمریکا با بیماری کرونا را تحسین کردند و ۵۲ درصد نیز حس مثبتی در این زمینه داشتند.

نظرسنجی آسوشیتدپرس-مرکز تحقیقات عمومی نورک همچنین نشان داد که ۵۶ درصد از شهروندان آمریکایی از عملکرد بایدن در کاخ سفید ناراضی هستند و به ویژه از بایدن به دلیل واکنش کند در مقابل رخداد‌ها انتقاد کردند و ۶۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی تصریح کردند که واکنش بایدن به رخداد‌ها و نحوه پاسخگویی وی به تحولات بسیار کند است و ۶۹ درصد از آمریکایی‌ها از وضعیت بد اقتصاد آمریکا ناراضی بودند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها