ادامه رکوردشکنی تورم در «آمریکا»

گزارش‌ها از ادامه روند صعودی تورم آمریکا حکایت دارند.
کد خبر: ۵۰۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷ - 26February 2022

ادامه رکوردشکنی تورم در «آمریکا»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، آمریکا سطوحی از تورم را تجربه می‌کند که در دهه‌های گذشته مشاهده نشده و ناشی از عوامل بسیاری داخلی و خارجی است.

به گزارش «اسپوتنیک»، برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تورم در آمریکا همچنان افزایش خواهد یافت و حتی می‌تواند در ماه‌های آینده شتاب بیشتری بگیرد.

شاخص تورم جدید منتشر شده توسط دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها با افزایش شدید قیمت‌ها و با افزایش تورم ۶.۱ درصدی در ژانویه در مقایسه با سال گذشته روبرو هستند.

بر اساس یک گزارش، وزارت بازرگانی آمریکا بالاترین افزایش را در مقایسه با سال گذشته ثبت کرده، که از سال ۱۹۸۲ تاکنون بی سابقه بوده است.

تورم اصلی آمریکا در ژانویه در مقایسه با سال قبل، بدون احتساب قیمت‌های بی ثبات مواد غذایی و انرژی، ۵.۲ درصد افزایش یافت.

هزینه‌های مصرف‌کننده در آمریکا افزایش یافته و با کمبود گسترده محصول و نیروی کار و ایجاد بزرگترین تورم در چهار دهه گذشته، و فشار بر خانواده‌های آمریکایی، به‌ویژه افراد کم‌درآمدی که برای غذا، گاز و اجاره پرداخت می‌کنند، همراه شده است.

کارشناسان می‌گویند که بسته جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به دلیل عملیات این کشور در اوکراین می‌تواند نرخ تورم را برای آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

با این حال، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به تازگی گفته است که «هر کاری از دستم بر بیاید انجام خواهم داد تا هزینه گاز را برای آمریکایی‌ها پایین نگه دارم.»

با این حال، بایدن به جزئیات اشاره نکرد، اما درباره احتمال آزاد شدن بیشتر نفت از ذخایر استراتژیک این کشور خبر داد.

وی همچنین توصیه کرد که شرکت‌های نفت و گاز آمریکا نباید از این وضعیت برای افزایش قیمت سوخت استفاده کنند.

افزایش اجتناب ناپذیر تورم به دلیل رویداد‌های اخیر فشار بیشتری را بر «فدرال رزرو» آمریکا وارد کرده است.

در همین حال، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات «پیو»، تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها می‌گویند که بایدن باید بر تقویت اقتصاد آمریکا تمرکز کند، چرا که تورم همچنان به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر ادامه می‌دهد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار