بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به مناسبت روز خبرنگار

بیان حقیقت، رسالت اصلی خبرنگار متعهد است

خبرنگار حقیقی از هنر شنیدن و هنر انتقاد کردنِ منصفانه و مناسب برخوردار بوده و عواطف و احساساتِ غیر کارشناسی خویش را در تبیین وقایع و اطلاع رسانی صحیح دخالت نمی دهد.
کد خبر: ۵۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷ - 08August 2015

بیان حقیقت، رسالت اصلی خبرنگار متعهد است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از یزد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یزد به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار و شهادت  شهید اهل قلم محمد صارمی بیانیه صادر نموده که متن آن به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

مطبوعات باید مثل معلمینی باشند که مملکت و جوانان را تربیت و آرمان ملت منعکس می کنند. امام خمینی (ره)، (صحیفیه نور،ج6،ص191)

حرفه ی ارجمند خبرنگاری در پرتو شجاعت طبع و قوت روحیه ی خبرنگاران، شغلی شریف و خوشنام در عصر ارتباطات است و نگارندگان جسور و خستگی ناپذیر خبر، برای کسب حقایق و آگاهی بخشی همچون پروانه ای بی پروا خود را بر آتش شمع حوادث زمانه می زنند. به راستی مجاهدت، آزادگی و بلندی همت، مردان و زنان حقیقت طلب رمز محبوبیت این کار شریف است.

17 مرداد ماه به نام شهید محمود صارمی  خبرنگار مجاهد و حماسه نگار مخلصی مزین گردید که به عنوان روز خبرنگار و پاسداشت تلاش های صادقانه و آگاهی بخش خبرنگاران و اصحاب رسانه در تاریخ ایران اسلامی ثبت شده است، لذا فرصت بسیار ارجمندی پدید آمد تا اهمیت رسالت سترگ و خطیر جامعه رسانه ای کشور بازخوانی و بر اولویت ها و ارجحیت های فرا روی فعالان و مجاهدان این عرصه تاکید شود.

نیل به واقعیت و بیان حقیقت، هدف اصلی یک خبرنگار متعهد و حرفه ای است. خبرنگار حقیقی از هنر شنیدن و هنر انتقاد کردنِ منصفانه و مناسب برخوردار بوده و عواطف و احساساتِ غیر کارشناسی خویش را در تبیین وقایع و اطلاع رسانی صحیح دخالت نمی دهد.

این روزعزیز یادآور حماسه آفرینیهای آنهایی است که بقای حقیقت رابه فداکردن خودترجیح دادند. این روز بزرگ تداعی گرحساسیت چشمان بیدار و اذهان روشن است که باقلم توانای خویش ،تاثیرات شگرف و بعضأ تاریخ سازرادرجوامع مختلف باعث می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار