امام جمعه شیرگاه:

مستند حماسه هفتم اسفند سال ۶۰ شیرگاه تولید شود

حجت الاسلام «ابراهیمی» گفت: مستند و کتاب خاطرات حماسه هفتم اسفند سال ۶۰ شیرگاه با حمایت مسئولان تولید شود.
کد خبر: ۵۰۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ - 26February 2022

مستند حماسه هفتم اسفند سال ۶۰ شیرگاه تولید شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «حسن ابراهیمی» امام جمعه شیرگاه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت حماسه هفتم اسفند ۱۳۶۰ مردم شیرگاه با گرامیداشت حماسه هفتم اسفند سال ۶۰ مردم شیرگاه اظهار داشت: این حماسه را باید در راستای حماسه ششم بهمن آمل قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه در این حادثه با حمله به پایگاه بسیج، ۲ شهید و چند جانباز تقدیم شد، افزود: تولید مستند و تهیه کتاب خاطرات و یادداشت و همچنین ثبت این روز در تقویم جمهوری اسلامی از جمله اقداماتی است که باید برای گرامیداشت این حماسه انجام دهیم و نیازمند حمایت و توجه مسئولین استانی داریم.

حجت الاسلام ابراهیمی با عنوان اینکه سوادکوه شمالی از شهرستان‌های محروم است، گفت: مردم شیرگاه در صحنه‌های مختلف انقلاب بیش از ۱۶۰ شهید تقدیم کردند و توقع دارند این حماسه را به صورت ملی ثبت کنیم.

در ۷ اسفند ۱۳۶۰ گروهک اشرف دهقانی مبارزه مسلحانه‌ای را در شهر شیرگاه تدارک دید که شهر را کاملا به اختیار خود درآورند، اما همچون حماسه مردم آمل، مردم انقلابی و شهیدپرور شیرگاه با ایستادگی و شجاعت در برابر این اقدام ایستادگی کردند که در نهایت دو تن از مردم بی‌دفاع این شهر را به نام‌های «خسرو داودیان» و «قربانعلی دوست علیزاده» ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار