نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

مباحث «اعتقادی، معنویت و پرورش نیرو» جزو وظایف تربیتی است

حجت‌الاسلام «پورذهبی» گفت: توجه به مباحث «اعتقادی، معنویت و پرورش نیرو» جزو وظایف حوزه امور تربیتی است و باید علاوه‌ بر آموزش، نیروپرور هم باشیم و از این امر مهم غفلت نکنیم.
کد خبر: ۵۰۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ - 26February 2022

مباحث «اعتقادی، معنویت و پرورش نیرو» جزو وظایف تربیتی استبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در کردستان امروز در دیدار با اعضای ستاد امور تربیتی آموزش‌ و پرورش استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، با بیان اینکه امور تربیتی جزو رویش‌های انقلاب بوده که با پیروزی انقلاب اسلامی پدیدار شد و کارکرد خودش را به منصه ظهور رساند، اظهار داشت: در دهه اول انقلاب، این‌ حوزه به خاطر آماده کردن و اعزام جوانان به جبهه، خوش درخشید.

وی با اشاره به اهمیت امور تربیتی در تربیت نیرو و انسان و تحویل به جامعه افزود: در این شرایط کنونی که مدیریت فضای مجازی رها شده، کارِ پیچیده‌تر، سخت‌تر و دشوارتری پیش‌روی فعالان این عرصه است.

حجت‌الاسلام پورذهبی توجه به مباحث «اعتقادی، معنویت و پرورش نیرو» را جزو وظایف حوزه امور تربیتی خواند و تاکید کرد: باید علاوه‌ بر آموزش، نیروپرور هم باشیم و از این امر مهم غفلت نکنیم.

وی فلسفه امور تربیتی را در انسان‌سازی دانست و گفت: با این نگاه می‌توانیم نیروهایی تربیت و تحویل جامعه بدهیم که به هدف خود برسیم؛ اما اگر به این کار به عنوان یک شغل نگاه کنیم، اهداف محقق نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه معنویت و ادب حلقه گمشده امروزه است، عنوان کرد: امروزه جوانان با بحث خداشناسی و اهل‌بیت (ع) مشکلی ندارند، اما سر یکی مباحث که روشنگری نشده، با مشکل مواجه‌ هستند که امیدواریم انسان‌های شایسته پرورش یابند تا همواره خدمتگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم کردستان باشند.

حجت‌الاسلام پورذهبی بر ضرورت حفظ حرمت و جایگاه معلمان تأکید و خاطرنشان کرد: معلمان قشر زحمت‌کش و تأثیرگذاری هستند که ثمره زحمات آنان را بعد از سالیان سال هم می‌توان مشاهد کرد، اما متأسفانه آن‌چنان که باید و شاید به آنان توجه نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها