معاون عملیات پلیس راهور انتظامی تاکید کرد؛

تشدید نظارت‌ها بر مسیر‌های منتهی به یادمان‌های دفاع مقدس

قاسمیان با اشاره به حضور کاروان‌های راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس گفت: برای کاهش تصادفات در مسیر‌های منتهی به یادمان‌ها نظارت‌ها تشدید و بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ - 27February 2022

تشدید نظارت‌ها بر مسیر‌های منتهی با یادمان‌های دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «داوود قاسمیان» معاون عملیات پلیس راهور انتظامی صبح امروز (یکشنبه) در نشست طرح‌های ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در اواخر ماه اسفند مراسم‌های نیمه شعبان، پنج‌شنبه آخر سال و ماه مبارک رمضان را خواهیم داشت که الگوی سفر را تغییر خواهد داد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ در کل ۶۶ هزار نفر نیرو از دستگاه‌های مختلف درگیر این طرح بودند، اما با پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای افزایش تردد نیازمند این هستیم که نیرو‌ها بیشتر شوند.

معاون عملیات پلیس راهور انتظامی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸، ۳۳ میلیون تردد ثبت شده است، گفت: این آمار در سال ۱۳۹۹، به ۱۶ میلیون تردد رسیده است.

سرهنگ قاسمیان افزود: با توجه به وضعیت کرونا در سال ۱۴۰۰، ۳۲ میلیون تردد ثبت شد که افزایش ۱۲۳ درصدی را شاهد بودیم.

معاون عملیات پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پیش بینی ما برای نوروز ۱۴۰۱ افزایش ۵۰ درصدی تردد است، خاطرنشان کرد: بیشترین تردد‌ها بین استان‌های تهران به مشهد، تهران به اهواز، تهران به شیراز بوده است.

وی با بیان اینکه در نوروز ۱۴۰۰ افزایش تصادفات را داشتیم، اظهار داشت: جانباختگان در نوروز ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۴۱ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ قاسمیان گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی در نوروز ۱۴۰۰، ۲۶ فقره تصادف داشتند که نیم درصد از تصادفات را به خود اختصاص داد و با توحه به افزایش تردد‌ها در سال ۱۴۰۱ باید نظارت بیشتر شود.

وی با اشاره به حضور کاروان‌های راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برای کاهش تصادفات در مسیر‌های منتهی به یادمان‌ها نظارت‌ها تشدید و بیشتر خواهد شد.

سرهنگ قاسمیان با بیان اینکه هزار و ۹۰۷ نقطه پرخطر در مسیر‌های برون شهری وجود دارد که از این تعداد ۵۸۵ نقطه بیشترین تصادف را به خود اختصاص داده است، گفت: ۲۲۲ فقره نقطه پرخطر دارای اولویت در جاده‌های برون شهری وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود؛ تاکنون ۴۹۶ نقطه آشکارسازی شده است.

معاون عملیات پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیشترین تصادفات در استان‌های اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی و غربی بوده است، گفت: بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو و عدم توانایی کنترل خودرو بوده و بیشترین خودرو درگیر پراید و پژو بوده است.

سرهنگ قاسمیان افزود: قم، لرستان، کرمانشاه، بیشترین تصادفات درون شهری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: پیشنهاد پلیس راهور برای شروع طرح‌های ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فرودین است.

معاون عملیات پلیس راهور ناجا در خصوص ناوگان استفاده شده برای راهیان نور خاطرنشان کرد: ممنوعیت تردد اتوبوس‌های راهیان نور در محور‌های پرخطر که ایمنی کمی دارند نیز پیشنهاد می‌شود.

در ادامه سرهنگ «سید تیمور حسینی» جانشین رئیس پلیس راهور انتظامی با بیان اینکه پس از یک دوره طولانی درگیری کشور با کرونا امسال شاهد شرایط دیگری خواهیم بود، اظهار داشت: امسال علاوه بر خروج تقریبی از بحران کرونا تعطیلات نوروزی با نیمه شعبان و مراسمات مختلف تقارن شده است.

وی ادامه داد: از ۲۵ اسفند شرایط تقویمی به گونه‌ای است که مردم سفر‌های نوروزی خود را شروع خواهند کرد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار