فرماندار اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت بیان مجاهدت‌های مردم اصفهان در دفاع مقدس با زبان هنر

«احمدی» با اشاره به اینکه از ابزار هنر برای معرفی شهدای شاخص استان اصفهان به‌خوبی بهره‌گیری نشده است، گفت: برگزاری جشنواره هنری فانوس فرصتی در این زمینه است؛ چراکه اصفهان، هم مهد شجاعت، علم و فناوری و هم مهد هنر است.
کد خبر: ۵۰۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ - 27February 2022

ضرورت بیان مجاهدت‌های مردم اصفهان در دفاع مقدس با زبان فرهنگ و هنربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس‌ از اصفهان، «محمدعلی احمدی» فرماندار اصفهان، امروز (یک‌شنبه) در آیین رونمایی از پوستر ششمین جشنواره هنری فانوس که به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود، با بیان این‌که فرهنگ دفاع مقدس بهترین الگو برای نسل امروز است، اظهار داشت: ما به موضوع دفاع مقدس به‌صورت جهاد مسلحانه نگاه می‌کنیم، در حالی که دفاع مقدس الگویی برای همه اصول زندگی و مدیریتی است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس به مدیریت جهادی در حد اعلی عمل شد و فرهنگ‌سازی ارزشمندی که در اثر رفتار انسان‌ها شاهد بودیم، ماندگار و برای مجاهدان دنیا الگو شد. 

احمدی با بیان اینکه عمل به آیات قرآن و توجه به سیره اهل‌بیت (ع) می‌‌تواند الگویی برای امروز باشد، عنوان کرد: استان اصفهان به‌عنوان مهد حضور در دفاع مقدس، هنوز معرفی نشده است؛ برای مثال، در یکی از روستاهای اصفهان، برای تشییع شهدا مردی حضور نداشته و همه در جبهه حضور داشتند؛ این موضوعی است که کم‌تر کسی در جریان قرار دارد و تنها توسط شهید آوینی بیان شده است. 

سخنرانی امام خمینی (ره) پشتوانه معنوی ۲۵ آبان است

فرماندار اصفهان با بیان اینکه نسبت به معرفی افتخارات استان اصفهان در دوران مقدس کارهای نکرده زیادی داریم، یادآور شد: اگر حماسه ۲۵ آبان مردم اصفهان به‌عنوان روز شاخص معرفی شود، پشتوانه معنوی کلام امام خمینی (ره) و هزاران شهید را به‌همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابزار هنر برای معرفی شهدای شاخص استان اصفهان به‌خوبی بهره‌گیری نشده است، بیان داشت: برگزاری جشنواره هنری فانوس فرصتی در این زمینه است؛ چراکه اصفهان، هم مهد شجاعت، علم و فناوری و هم مهد هنر است.

احمدی با تأکید بر ضرورت معرفی حماسه ۲۵ آبان اصفهان و افتخارات این استان در عرصه‌های مختلف، با بهره‌گیری از هنر و هنرمندان، تأکید کرد: تمام سازمان‌ها باید کمک کنند تا در این راستا، در جشنواره هنری فانوس رشد مؤثر و چشمگیری را شاهد باشیم. 

فرماندار اصفهان با اشاره به ثبت حماسه ۲۵ آبان مردم اصفهان در تقویم رسمی، خاطرنشان کرد: امیدواریم این مورد در تقویم‌های سال ۱۴٠۱ یا سال ۱۴٠۲ درج شده و این‌روز که متعلق به امت و مجاهدان اسلامی است، به همگان معرفی شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار