رئیس کمیته امداد:

امروز باید فرهنگ توانمندسازی در کشور نهادینه شود/ سال آینده ۵۰ درصد تسهیلات اشتغال برای غیر مددجو خواهد بود

بختیاری گفت: امروز باید فرهنگ توانمندسازی در کشور نهادینه شود و بتوانیم برای افراد جامعه اشتغال ایجاد کنیم.
کد خبر: ۵۰۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ - 28February 2022

توانمندسازی محرومان از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سیدمرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری و جشن رمضان ازجمله برنامه‌های عمده کمیته امداد در طول سال است، اظهار داشت: خوشبختانه مردم در این جشن‌های بزرگ کمک‌های زیادی به محرومان و مستضعفان می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از دغدغه‌های حضرت امام خمینی مستضعفان و محرومان بود و به همین دلیل کمیته امداد با فرمان امام تشکیل شد.

بختیاری با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان و درآمد پایدار از مطالبه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: امروز از حوزه حمایت عبور کردیم و وارد پهنه توانمندسازی شده‌ایم؛ سالمندان و کسانی که توان کار ندارند همچنان تحت پوشش کمیته امداد هستند و خدمات حمایتی دریافت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد افزود: امروز باید فرهنگ توانمندسازی در کشور نهادینه شود و بتوانیم برای افراد جامعه اشتغال ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۷۰ هزار اشتغال در کمیته امداد ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: هدایت شغلی، کاریابی، راهبری شغلی، تسهیلات کارفرمایی و ایجاد شغل‌های نوین ازجمله برنامه‌های کمیته امداد در راستای اشتغالزایی است.

بختیاری اظهار داشت: در حوزه هدایت شغلی کسانی که زمینه شغلی دارند طبق تفاهم با فنی و حرفه‌ای آموزش‌ خواهند دید و پس از دریافت تسهیلات اقدام به فعالیت خواهند کرد.

رئیس کمیته امداد در خصوص کاریابی گفت: در این حوزه کمیته امداد پس از آموزش طبق تفاهم نامه با دستگاه‌ها مددجویان به آن‌ها معرفی خواهند شد؛ همچنین در راهبری شغلی مددجویان به کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان معرفی می‌شوند و از ابتدا تا انتها در کنار مددجو هستند.

وی درباره تسهیلات کارآفرینی گفت: در این طرح به ازای هر مددجو، ۱۰۰ میلیون وام قرص الحسنه به کارآفرین پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه مردمی کردن خدمات کمیته امداد از اهداف ما است، افزود: در جنگ هشت ساله بسیج که از دل مردم تشکیل شده بود وارد میدان شد و توانستیم دشمن را شکست دهیم.

بختیاری اضافه کرد: مراکز نیکوکاری یکی از راههای مردمی کردن خدمات است که خوشبختانه تا به امروز توانسته‌اند خدمات خوبی به محرومان ارائه کنند.

وی گفت: امروز ۷۰۰ تا ۷۳۰ هزار دانش‌آموز، شش هزار نخبه و ۵۲ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند و از ما خدمات دریافت می‌کنند.

بختیاری با بیان اینکه ۵۳ درصد خانوار تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند که در روستاها زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: یکی از راهبری ما اشتغال خانگی است که امروز می‌توانیم افتخار کنیم توفیقات خوبی در این حوزه داشتیم.

وی افزود: ۱۱۰ هزارمتر مریع قالی توسط مددجویان کمیته امداد تولید شده که بیش از ۹۰ درصد از آن در خانه‌ها تولید شده است و امروز فرش کمیته امداد با نشان احسان ثبت جهانی شده است.

بختیاری با بیان اینکه در هر استان که مددجویان به خودکفایی می‌رسند مراسم جشن خودکفایی خواهیم داشت، تصریح کرد: طبق برنامه پنج ساله کمیته امداد افرادی که زمینه اشتغال دارند باید حتما کار کنند و اگر حاضر به کار نشوند از تحت پوشش کمیته امداد خارج خواهند شد.

رئیس کمیته امداد گفت: هم‌اکنون چهار میلیون و ۶۲۸ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند، در سال ۱۴۰۱، ۵۰ درصد از تسهیلات برای غیر مددجو خواهد بود.

وی درخصوص مسکن مددجویان تاکید کرد: برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی با بسیج، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و سپاه پاسداران تفاهمنامه امضا شد و هم‌اکنون کار ساخت پنج هزار مسکن شروع شده که باید دو ساله تمام شود.

بختیاری با بیان اینکه در طرح جهش مسکن ساخت ۳۶۰ هزار واحد مسکونی برعهده کمیته امداد گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: برنامه کمیته امداد ساخت سالیانه ۹۰ هزار مسکن است و برنامه ما این است بعد چهار سال مددجو بدون مسکن نداشته باشیم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها