مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تاکید کرد؛

اهالی قلم به نقش رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس بپردازند

سرهنگ «حبیبی» از اهالی قلم خواست بیشتر به نقش رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس بپردازند و گفت: باید با حمایت دستگاه‌ها فرصت تعمیم دستاورد‌های دفاع مقدس در محور مقاومت فراهم شود.
کد خبر: ۵۰۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵ - 28February 2022

اهالی قلم به نقش رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس بپردازند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آئین اختتامیه جشنواره ملی «سرخ نگاران» که با محوریت تجلیل از نویسندگان و نوقلمان برتر عرصه ایثار و شهادت استان گیلان برگزار شد، انقلاب اسلامی را ثمره خون پاک هزاران شهید گلگون کفن دانست و اظهار داشت: رسالت امروز ما حفظ ارزش‌ها و دستاورد‌های آن دوران پر افتخار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از دفاع مقدس به عنوان طولانی‌ترین جنگ در قرن اخیر یاد کرد و افزود: اتفاقاتی که امروز در منطقه و دنیا در حال رخ دادن است گواهی بر وجه تمایز دفاع مقدس ماست، زیرا درایت و نگاه دوراندیشانه امام راحل موجب شد مردم خودشان وارد عرصه دفاع از کوی و برزن شوند و آن حماسه‌های زرین را خلق کنند.

وی با بیان اینکه نیازمند نشر و اشاعه فرهنگ و معارف دفاع مقدس در ابعاد اجتماعی و اقتصادی و مدیریتی هستیم، تصریح کرد: در این راستا باید از تجارب پیشکسوتان دفاع مقدس بهره ببریم.

حبیبی هنر را بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: استان گیلان با تقدیم هشت هزار شهید از پیشگامان عرصه دفاع مقدس است؛ همچنین پشتیبانی‌های گیلان از جبهه‌ها در کشور بی نظیر و زبانزد بوده است.

وی با اشاره به نقش برجسته زنان گیلان در دوران دفاع مقدس چه در عرصه دفاع و چه در عرصه امدادرسانی تاکید کرد: سهم کتب دفاع مقدس در انتشارات کشور در دهه اخیر ۳.۵ درصد بوده و با کمک دستگاه‌های فرهنگی این سهم امروز به ۱۲.۵ درصد رسیدهاست؛ اما همانگونه که رهبر انقلاب تاکید فرمودند هنوز دفاع مقدس جای کار دارد و همه ابعاد آن باید برای جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان تبیین و معرفی شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خواستار هم افزایی در حوزه نشر کتاب‌های دفاع مقدس شد و تصریح کرد: در حال حاضر شاهد همکاری حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد و بنیاد شهید در حوزه کیفیت بخشی و تولید محتوای دفاع مقدسی هستیم.

وی مخاطبان حوزه نشر آثار دفاع مقدس را جوانان و نوجوانان دانست و افزود: کتابخانه‌های عمومی ظرفیت خوبی برای آشنایی نسل جوان با کتاب‌های دفاع مقدس و برجسته سازی قهرمانان ملی است.

حبیبی یکی از اهداف تالیف کتاب در حوزه دفاع مقدس را آشنا کردن نسل جوان با ارزش‌های دفاع مقدس دانست و متذکر شد: نسل امروز جنگ را ندیده و از این رو ممکن است تعبیر‌های متناقضی از جنگ شنیده باشد؛ بنابراین باید یک روایت درست و هنرمندانه از جنگ را برای جوانان و نوجوانان ارائه کنیم.

وی از اهالی قلم خواست بیشتر به نقش رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس بپردازند و خاطرنشان کرد: باید با حمایت دستگاه‌ها فرصت تعمیم دستاورد‌های دفاع مقدس در محور مقاومت فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها