عربستان و فرانسه درباره ایران و اوکراین رایزنی کردند

وزیر خارجه عربستان سعودی با همتای فرانسوی خود دیدار و درباره پرونده‌های منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۰۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ - 01March 2022

عربستان سعودی و فرانسه درباره ایران و اوکراین رایزنی کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه (دیروز) در مقر وزارت خارجه فرانسه در پاریس با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود دیدار کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه عربستان و فرانسه و راهکار‌های تقویت این روابط در زمینه‌های مختلف بررسی شد. دو طرف همچنین تحولات مرتبط با بحران کنونی اوکراین و موضوعات مرتبط با آن را بررسی کردند. آن‌ها همچنین درباره مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، تلاش‌های مربوط به حمایت از ارکان امنیت و ثبات و نیز هماهنگی برای مقابله با چالش‌ها و تقویت امنیت منطقه‌ای گفت‌وگو و بر اهمیت تلاش برای دستیابی به راهکار سیاسی فراگیر به خصوص تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن تأکید کردند.

وزیر خارجه فرانسه بر حمایت کشورش از طرح ابتکاری عربستان مربوط به مارس ۲۰۲۱ درباره حل بحران یمن تأکید و آنچه حملات یمن با موشک بالستیک و پهپاد (به عربستان و امارات) را محکوم کرد. دو طرف درباره ایران نیز بر این موضوع تأکید کردند که «حصول هر گونه توافقی به ممانعت ایران از توسعه یا دستیابی به سلاح هسته‌ای کمک کند».

وزرای خارجه عربستان و فرانسه همچنین درباره حمایت مالی از چند پروژه انسانی جهت کمک به ملت لبنان از جمله کمک مستقیم به تعدادی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ارتقای سطح بهداشتی و درمانی برای مقابله با کرونا و حمایت از برخی نهاد‌های آموزشی اساسی و کمک مالی به توزیع شیر خشک و غذا برای اقشار آسیب‌پذیر تأکید کردند. آن‌ها همچنین گفتند که اقداماتی برای ایجاد مکانیزم اقدام مشترک برای کمک به ملت لبنان و حمایت مالی از برخی سازمان‌های بین‌المللی غیر دولتی فعال در زمینه امدادرسانی و کمک مردمی به لبنان، در جریان است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها