فرمانده مرزبانی انتظامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اقدامات الکترونیکی و اپتیکی‌ از اولویت‌های مرزبانی در کنترل مرزهاست

سردار گودرزی با اشاره به اقدامات مرزبانی انتظامی کشور برای هوشمندسازی کنترل مرزها گفت: اقدامات الکترونیکی و اپتیکی‌ یکی از اولویت‌ها و اقدامات اساسی ما در کنترل مرزها است.
کد خبر: ۵۰۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۱ - 02March 2022

اقدامات الکترونیکی و اپتیکی‌ از اولویت‌های مرزبانی در کنترل مرزهاستسردار احمد گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در خصوص دیوار مرزی بین ایران و پاکستان اظهار داشت: دو سوم مرز ایران و پاکستان هم‌اکنون فنس‌کشی شده است؛ همچنین این روند از سوی پاکستان ادامه دارد و قرار است تا پایان سال تمام شود. 

وی با اشاره به اقدامات مرزبانی انتظامی کشور برای هوشمندسازی کنترل مرزها گفت: اقدامات الکترونیکی و اپتیکی‌ یکی از اولویت‌ها و اقدامات اساسی ما است؛ اعتبار برنامه‌های هوشمندسازی برای سال آینده مدنظر قرار گرفته است و ان‌شالله با تخصیص اعتبار در سال آینده و تحقق این اعتبارات ما نیز مرزهای حساس و حیاتی‌مان را هوشمندسازی خواهیم کرد. 

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران درباره اقدامات مرزبانی در خصوص جلوگیری از قاچاق در مرزها گفت: به صورت روزانه ماموران مرزبانی اقدامات خود را در خصوص جلوگیری قاچاق انجام می‌دهند و این اقدامات جزو اولویت‌ها و از وظایف ذاتی مرزبانی انتظامی کشور است و ماموران ما این اقدامات را به صورت روزانه انجام می‌دهند. 

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز درصد کشفیات کالاهای قاچاق نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و پرونده‌های زیادی در این زمینه تشکیل شده است؛ همچنین با توجه به اینکه شعار سال هم پشتیبانی از تولید ملی بوده است الحمدالله اقدامات مناسبی در مرزبانی در این خصوص صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: اخیرا نیز طرح رعد ۷ در راستای مبارزه با قاچاق کالا در مرزها انجام شده است و در روزهای اول و دوم این طرح ۳۳۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است؛ همچنین ۱۵ شناور مملو از کالا شامل انواع و اقسام وسایل قاچاق نیز کشف و ضبط شده است که به زودی اقلام شمارش شده این شناورها نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور درباره اینکه بیشترین قاچاق کالا از کدام مرزها انجام می‌شود، تصریح کرد: بیشتر کالاهایی که به کشور قاچاق می‌شود از مرز دریایی است. 

سردار گودرزی همچنین درباره کشفیات مواد مخدر در مرزها گفت: کشفیات مواد مخدر امسال در مرزها قابل توجه بوده است و در مرزبانی قریب به ۷۰ تن مواد مخدر کشف شده است که عمدتا شامل مواد مخدر شیشه و هروئین فشرده شده است.

وی اضافه کرد: قاچاقچیان مواد مخدر در افغانستان دیگر خام فروشی نمی‌کنند به سمت قاچاق مواد مخدر صنعتی رفته است و به همین دلیل امسال درصد قاچاق موادی مانند مرفین افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها