الوقت گزارش می‌دهد؛

اوکراین جدیدترین قربانی خیانت و بدعهدی غرب و ناتو

زلنسکی آخرین قربانی خیانت و بدعهدی واشنگتن در صحنه سیاست جهانی نبوده و نخواهد بود. اکنون برای همه‌گان اعم از متحدان نزدیک و غیرنزدیک آمریکا این باور ایجاد شده که می‌بایست در سیاست‌های خود تجدیدنظر کرده و اعتماد به آمریکا را کنار بگذارند
کد خبر: ۵۰۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۷ - 03March 2022

اوکراین جدیدترین قربانی خیانت و بدعهدی غرب و ناتوگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: شاید زمانی که اشرف غنی و دیگر مقامات دولت افغانستان در روز سقوط کابل در ۱۵ آگوست ۲۰۲۱ (۲۴ مرداد ۱۴۰۰)، حتی با چمدان‌های پر از دلار به سمت فرودگاه و خروج از کشور در حرکت بودند، دائما این تصور در ذهنشان در حال رفت‌وآمد بود که چگونه می‌شود، آمریکایی که با آن همه هزینه مالی، نظامی و انسانی در ۲۰۰۱ به کشورمان آمد و به اصطلاح تروریست‌ها را از قدرت خلع کرد، چگونه اکنون با همان دشمنان توافق کرده و ما دست‌نشاندگان و نزدیکان‌اش را به باد فراموشی سپرده است.

شاید چنین تصور می‌شد که جان افغانستان و مردمان دیار خاورمیانه و آسیا برای واشنگتن و انگلوساکسون‌ها فاقد ارزش بوده و این خیانت به افغان‌ها امری عادی بود، اما نه ظاهرا همه‌گان به خطا رفته بودند و اکنون روح شرور و خیانت‌ورزانه آمریکایی برای همه‌گان عیان شده است. وقتی که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در اولین سخنرانی تلویزیونی خود بعد از آغاز عملیات ویژه روسیه با چهره‌ای غمگین اعلام کرد که پس از صحبت با رهبران غربی مأیوس شده و تاکید کرد: «من کسی را نمی‌بینم که در کنار اوکراین بجنگد»، این واقعیت برای همه‌گان مسجل شد که اروپایی و غیراروپایی ندارد؛ خیانت به متحدان به بخش جدایی‌ناپذیر از ماهیت سیاست آمریکایی‌ها تبدیل شده است.

شاید هر بار که زلنسکی با چهره‌ای درهم رفته از خیانت آمریکایی‌ها به خود پشت لنز دوربین‌ها حاضر می‌شود، باور ندارد که آن همه تجربه بازیگری و حضور درمقابل دوریین نیز نتواند اندوه حماقت کشاندن کشورش به پرتگاه جنگ فقط با پشتوانه وعده‌های حمایتی کاخ سفید را مخفی کند. آری! قطعا مسئولیت بحران کنونی با آمریکا و بایدن است؛ زیرا این واشنگتن و سیاست‌مداران کاخ سفید بودند که در یک سال گذشته دائما اوکراین را به تهاجم علیه مرز‌های شرقی خود تحریک می‌کردند. بدون تردید، بایدن و دیگر رهبران کاخ سفید بودند زلنسکی را نسبت به پیوستن و عضویت در ناتو ترغیب می‌کردند، اما اکنون برای سربازان‌اش کلاه جنگی ارسال می‌کنند!

بدون تردید، زلنسکی آخرین قربانی خیانت و بدعهدی واشنگتن در صحنه سیاست جهانی نبوده و نخواهد بود. اکنون برای همه‌گان اعم از متحدان نزدیک و غیرنزدیک آمریکا این باور ایجاد شده که می‌بایست در سیاست‌های خود تجدیدنظر کرده و اعتماد به آمریکا را کنار بگذارند. در راستای پرداختن به این موضوع بازیگران مختلف در سطح جهانی که در امنیت و موجودیت خود را به واشنگتن وابسته کرده‌اند به اختصار مورد بررسی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار