تاکید استاندار تهران بر فرهنگ سازی در زمینه پرداخت زکات

منصوری با بیان اینکه شرایط فعلی پرداخت زکات خوب نیست، گفت: باید شرایط مطلوب ترسیم شود تا بتوانیم اقدامات موثر را پیگیری کنیم.
کد خبر: ۵۰۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ - 02March 2022

تاکید استاندار تهران بر فرهنگ سازی در زمینه پرداخت زکاتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، جلسه شورای زکات استان به ریاست محسن منصوری استاندار تهران و با حضور حجت‌الاسلام شاهچراغی امام‌جمعه شهر ری و رئیس شورای زکات استان تهران، سیدابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان و سایر مسئولان برگزار شد.

استاندار تهران در این جلسه با اشاره به اهمیت زکات، اظهار داشت: حضور نهادهای دیگری از جمله حوزه علمیه، ارشاد، امور مساجد، اوقاف و غیره در این جلسه ضروری است بنابراین در درجه اول پیشنهاد بازنگری در ساختار و ترکیب جلسه مطرح می شود تا تمام نهادهای ذی ربط درگیر موضوع شوند.

منصوری ادامه داد: تحلیل شرایط مطلوب نیز اهمیت زیادی دارد تا برآورد شود که چقدر فاصله داریم، چراکه شرایط فعلی پرداخت زکات خوب نیست و باید شرایط مطلوب ترسیم شود تا بتوانیم اقدامات موثر را پیگیری کنیم.

وی تأکید کرد: به فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان تهران تاکید می شود تا در این زمینه فعال عمل کنند و فعالیت شهرداران نیز در این زمینه حائز اهمیت است.

استاندار تهران گفت: فرهنگ سازی و الگوسازی در زمینه پرداخت زکات اهمیت زیادی دارد، ضمن اینکه منابع حاصل از زکات باید در همان محل هزینه شده و اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

منصوری خاطرنشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان نیز این موضوع به طور جدی پیگیری می شود، انتظار می رود مسئولین صدا و سیما نیز در حوزه های ملی و استانی برای پیگیری این امر فعال‌تر عمل کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها