دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

حضور ۳ شرکت رژیم اشغالگر قدس در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر فروش تسلیحات در دنیا

دو درصد از کل فروش تسلیحات در دنیا طی سال ۲۰۲۰ به سه شرکت رژیم صهیونیستی تعلق دارد. این شرکت‌ها در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر فروش تسلیحات در دنیا قرار دارند.
کد خبر: ۵۰۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲ - 03March 2022

حضور ۳ شرکت رژیم اشغالگر قدس در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر فروش تسلیحات در دنیاگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس: بررسی‌ها در زمینه فروش تسلیحات توسط ۱۰۰ شرکت برتر دنیا به غیر از ایالات متحده آمریکا، چین، روسیه و اروپا نشان می‌دهد که میزان فروش این شرکت‌ها به ۴۳.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است که افزایش ۳.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد. این آمار یعنی ۸.۱ درصد از کل فروش تسلیحات ۱۰۰ شرکت برتر توسط شرکت‌های مورد اشاره صورت گرفته است.

در این رابطه، فروش تسلیحات سه شرکت رژیم صهیونیستی که در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر فروش تسلیحات در دنیا قرار دارند در مدت یادشده به ۱۰.۴ میلیارد دلار یا ۲ درصد از کل فروش تسلیحات در دنیا رسید.

همچنین بر اساس آنچه موسسه «صلح استکهلم» منتشر کرده است، مجموع فروش تسلیحات پنج شرکت ژاپنی در این رتبه‌بندی ۹.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ یا ۱.۹ درصد از کل فروش بوده است؛ چهار شرکت کره جنوبی نیز در این رتبه‌بندی قرار گرفتند؛ چرا که فروش تسلیحات توسط آن‌ها در سال ۲۰۲۰ به ۶.۵ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۴.۶ درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر، فروش تسلیحات توسط سه شرکت هندی که جزو ۱۰۰ شرکت برتر فروش تسلیحات در دنیا هستند، ۱.۷ درصد رشد داشته است. به همین علت در سال ۲۰۲۰ دولت هند ممنوعیت تدریجی واردات انواع خاصی از تجهیزات نظامی را برای تقویت خوداتکایی در تولید تسلیحات، اعلام کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار