معاون پارلمانی رئیس جمهور:

رفع محرومیت از اهداف انقلاب اسلامی است/ با پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ ایثار و فداکاری در کشور حاکم شد

حسینی گفت: انقلاب اسلامی بر خلاف نظام سرمایه‌داری که به فکر منافع خود است، آمد و یک فرهنگ ایثار و فداکاری را حاکم کرد که انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم از جمله آن است.
کد خبر: ۵۰۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ - 03March 2022

رفع محرومیت از اهداف انقلاب اسلامی است/ با پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ ایثار و فداکاری در کشور حاکم شدبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور، صبح امروز (پنج‌شنبه) در دومین همایش قرض نیکو، محرومیت زدایی را از اهداف انقلاب اسلامی، دانست و اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل جهاد سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از دستورات امام راحل بود.

وی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات در ۴۳ سال گذشته، خصوصا جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و ... آن گونه که مطلوب جمهوری اسلامی است، فاصله طبقاتی کاهش پیدا نکرده است، گفت: با وجود مشکلات متعدد گام‌های بسیار بلندی در این راستا کاهش فاصله طبقاتی برداشته شده است؛ اما اگر مردم در صحنه نباشند، دولت به تنهایی نمی‌تواند این بار سنگین را به دوش بکشد.

حسینی با بیان اینکه مردم در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و امورات دیگر نشان دادند که احساس مسئولیت دارند، ادامه داد: حدود شش بار در قرآن بر موضوع قرض‌الحسنه تأکید شده است و مردم مسلمان نمی‌توانند از کنار این مسائل عبور کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی بر خلاف نظام سرمایه‌داری که به فکر منافع خود است، آمد و یک فرهنگ ایثار و فداکاری را حاکم کرد که انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم از جمله آن است.

وی با اشاره به اینکه قرآن و احادیث اهل‌بیت (ع) بر آگاهی و روحیه ایثار در جامعه می‌افزاید، بیان داشت: در روایت داریم که پاداش قرض الحسنه ۱۸ برابر است.

حسینی تأکید کرد: دولت هر ساله در تسهیلات بانکی منابعی را برای قرض الحسنه قرار می‌دهد اما اگر این روحیه در کل جامعه ایمانی ولو اندک وجود داشته باشد می‌توان کارهای بزرگی با آن انجام داد. امیدواریم این حرکت آغاز شده با استقبال خوبی همراه باشد و شاهد گسترش آن باشیم‌.

وی با بیان اینکه کسی که مومن است نمی‌تواند بگوید که من واجبات خود را انجام می‌دهم و مشکلات دیگران به من ربطی ندارد، گفت: خداوند در رابطه با قرض‌الحسنه می‌گوید که «انگار به من قرض می‌دهید».

انتهای پیام /113

نظر شما
پربیننده ها