نماینده ولی فقیه در استان مازندران تأکید کرد؛

پیوند مدرسه، خانه و مسجد موجب توفیق در تربیت دانش‌آموزان می‌شود

آیت‌الله «محمدی لائینی» با تأکید بر ضرورت پیوند میان مدرسه، خانه و مسجد با یکدیگر، گفت: این مسئله موجب توفیق در تربیت و تزکیه دانش‌آموزان می‌شود.
کد خبر: ۵۰۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ - 03March 2022

آموزش و پرورش در راستای الگوی دینی جهت‌دهی شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران، ظهر امروز (پنج‌شنبه) در همایش هفته تربیت اسلامی آموزش و پرورش، با بیان اینکه بشر نیاز به تربیت دارد، اظهار داشت: تربیت نیاز به الگو دارد و الگوی تربیت متناسب با مکاتب و فرهنگ‌های گوناگون متفاوت است و ما مأموریت داریم آموزش و پرورش را در راستای الگوی دینی ساماندهی و جهت‌دهی کنیم.

وی با بیان اینکه تلاوت کتاب خدا، تزکیه و تعلیم کتاب و تعلیم حکمت انسان‌ها را به سوی سعادت رهنمون می‌سازد، افزود: دین و مکتب ما الگوی تربیتی را می‌پسندد و الگوی تربیتی اسلام در راستای رسیدن انسان به هدف متعالی است و دانش‌آموز باید جوری تربیت شود که به هدف خود برسد؛ وگرنه ناکام از دنیا می‌رود.

محمدی لائینی با بیان اینکه دین تعاریفی از کامروایی و ناکامی دارد، بیان داشت: بر این اساس مسئولین کشور اسلامی و اولیای دانش‌آموزان باید با تعریف الگوی دینی اسلامی به تربیت بپردازند.

امام جمعه ساری با تأکید بر ضرورت پیوند میان مدرسه، خانه و مسجد با یکدیگر، گفت: این مسئله موجب توفیق در تربیت و تزکیه دانش‌آموزان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران به نقش آموزش و پرورش در الگودهی به دانش‌آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و فرزندان باید طبق الگو‌های اسلامی تربیت شوند و این مسئله جز با پیوند سه مرکز مدرسه، خانه و مسجد ممکن نیست.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها