نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

آمریکا نمونه جهالت مدرن است

«محمدی لائینی» با بیان اینکه آمریکا هم بحران‌ساز و هم بحران زیست است، گفت: آمریکا از بحران تغذیه می‌کند تا به حیات شیطانی خود ادامه بدهد و نمونه جهالت مدرن است.
کد خبر: ۵۰۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ - 04March 2022

آمریکا بحران ساز و بحران زیست استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» امام جمعه ساری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با تأکید بر تقوا و تبریک ماه شعبان و اعیاد شعبیانیه اظهار داشت: ماه شعبان ماه استغفار و آمرزش‌خواهی است و باید قدر این ماه و نعمت‌های خدا را بدانیم.

وی با بیان اینکه خداوند نسبت به بندگان خود بخشش دارد و بخشش و نعمت خدا به انسان بسیار زیاد است، افزود: باید شکرگذار نعمت‌های باشیم چرا که ناسپاسی خطرناک است و دستورات خدا را محترم بشماریم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مسئله حجاب اسلامی بهترین احکام و تعالیم دین است و متأسفانه برخی بانوان نسبت به این آموزه دینی به صورت توهین آمیز ظاهر می‌شوند و در فضای مجازی به مقدسات توهین می‌شود.

وی سبک شمردن نماز را جایز ندانست و با بیان اینکه ناسپاسی‌ها عاقبت خوبی ندارد، ادامه داد: همه باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم و شکرگذار باشیم و استغفار کنیم.

محمدی لائینی با تبریک سالروز موالید خجسته امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) و روز جانباز و پاسدار و نیمه شعبان اضافه کرد: روزه گرفتن و استغفار کردن و قرآن خواندن در این ماه بسیار سفارش شده است.

محمدی لائینی با گرامیداشت آغاز هفته احسان و نیکوکاری تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز اهتمام به نیکوکاری، نهاد کمیته امداد است که خدمات بسیار فراوان در جمع آوری و توزیع کمک‌ها و تحت پوشش قرار دادن نیازمندان در راستای احسان و نیکوکاری انجام داده است و از خدمات‌شان تشکر و تقدیر داریم.

امام جمعه ساری با گرامیداشت روز درختکاری و بیان اینکه درخت‌هایی که سال‌های قبل کاشته شد، باید در حفظ  و نگهداری آنها تلاش کنیم و همچنین از جنگل‌ها باید محافظت شود، خاطرنشان کرد: فضای سبز و درخت‌ها در حفظ خاک موثر هستند و جنگل در تأمین و حفظ و بقای نسل حیات وحش مفید و موثر است.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه کارکردهای جنگل  هم در تصفیه هوا و هم در ذخیره سازی آب و حفظ خاک و حیات وحش مهم است، اظهار داشت: باید کاری کنیم که مردم حاشیه جنگل نسبت به جنگل احساس تعلق کنند و حافظ جنگل باشند و مثل سرمایه شخصی از جنگل محافظت کنند و متاسفانه گاهی منافع مردم را در نظر نمی‌گیریم.

وی با اشاره به طرح تنفس جنگل بیان داشت: وقتی حق و حقوق مردم و محافظین را نادیده می‌گیریم و دام‌ها را از جنگل خارج می‌کنیم تخریب و تجاوز به عرصه‌ها را شاهد خواهیم بود.

محمدی لائینی با انتقاد از تخصیص اندک نهاده و علوفه بین دامداران عنوان کرد: نتیجه بی‌توجهی به این مسئله سبب شد تا دام‌های مولد به مسلخ کشتارگاه سپرده شوند و یا بفروشند و ما در آینده دچار مشکلاتی خواهیم شد.

محمدی لائینی با اشاره به نیمه کاره بودن طرح‌های عمرانی در شهرستانها از جمله ساری گفت: باید در این راستا فکری بشود و مردم نباید گرفتار این مسائل بشوند.

امام جمعه ساری با اشاره به اوضاع کشور اوکراین و بیان اینکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، آمریکا هم بحران‌ساز و هم بحران زیست است، تصریح کرد: آمریکا از بحران تغذیه می‌کند تا به حیات شیطانی خود ادامه بدهد و نمونه جهالت مدرن است.

محمدی لائینی با بیان اینکه اوکراین بخشی از بحران سازی‌هایی است که غرب به وجود آورده و قربانی غرب است، گفت: وقتی ناتو تا لب مرز روسیه آمد روسیه حق دارد از امنیت خود کشور دفاع کند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب ما مخالف جنگ هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار