امام جمعه خرمشهر:

ریشه بحران اوکراین دولت متخاصم آمریکاست

عادل‌پور بر لزوم توجه به ریشه‌های آغاز جنگ اوکراین تاکید کرد و گفت: یکی از ریشه‌های بحران اوکراین دولت متخاصم آمریکاست، دولتی که حیات و ارتزاق آن از بحران است.
کد خبر: ۵۰۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ - 04March 2022

یکی از محورهای ریشه بحران اوکراین رژیم بحران ساز آمریکاستبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «محمدجواد عادل‌پور» امروز جمعه در خطبه‌های نماز این هفته خرمشهر اظهار داشت: ایران خواهان توقف جنگ کنونی بوده و این موضع منطقی، حکیمانه، صحیح و سالم درباره جنگ در اوکراین است.

وی بر لزوم توجه به ریشه‌های آغاز این جنگ تاکید کرد و افزود: یکی از محورهای ریشه بحران اوکراین رژیم بحران ساز آمریکاست، رژیمی که حیات و ارتزاق آن از بحران است.

عادل پور ادامه داد: از جمله علل شکل‌گیری درگیری در اوکراین این است که با مداخله آمریکا معاهدات و توافقنامه‌ها با روسیه زیر پا گذاشته شد و اقدامات عملی انجام ندادند.

خطیب جمعه خرمشهر، فریاد حقوق بشری در جنگ اوکراین و سکوت در مقابل جنگ در دیگر مناطق همچون عراق، لیبی، افغانستان، و فلسطین را مصداق نفاق دانست و عبرت گرفتن از این اتفاق را یک ضرورت اعلام کرد.

وی بیان داشت: باید از اتفاقات اخیر عبرت گرفت و عبرت این است که نباید به آمریکا اعتماد کرد و باید قدرتمند بود و تقویت مردم یکی از مؤلفه‌های جدی تقویت قدرت یک کشور است.

عادل پور در ادامه با اشاره به روز جانباز عملکرد سپاه پاسداران در چهار دهه اخیر را معنویت، شهادت طلبی، ایثارگری، ولایت پذیری و عشق به ولایت و مردمی بودم این نهاد دانست و افزود: باید از این روحیه ولایی و مردمی صیانت کرد.

امام جمعه خرمشهر به مشکلات شهری در خرمشهر پرداخت و از بی‌ثباتی مدیریت در این شهر به عنوان عامل رنج و آسیب به منافع مردم یاد کرد.

وی گفت: شهرستان خرمشهر از بی ثباتی مدیریتی رنج می‌برد که نمونه آن در شبکه بهداشت است که ظرف سه سال اخیر چهار مسئول تغییر کرده که ناشی از نگرش سیاسی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار