امام جمعه زنجان:

جهاد تبیین موجب خنثی‌سازی توطئه دشمنان می‌شود

آیت‌الله «خاتمی» گفت: جهاد تبیینی و روشنگری راه خنثی‌سازی توطئه دشمنان است.
کد خبر: ۵۰۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ - 04March 2022

به گزارش دفاع‌پرس در زنجان، آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به ورود به ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: شعبان ماه اعیاد بزرگ مسلمانان و در واقع ماه باران رحمت پروردگار است. 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به قرار گرفتن در آستانه سال جدید اشاره و با درخواست از کسبه برای رعایت حال مردم گفت: رعایت عدل و انصاف و قانع بودن به سود کم از اخلاق اسلامی است، چرا که اگر به دیگران رحم کنیم، خدا هم به ما رحم خواهد کرد.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر نقش مهم جهاد در تاریخ بشریت از جمله اسلام گفت: دو نوع جهاد شامل اصغر و اکبر وجود دارد و در واقع رسیدن به مقام عرفان، سعادت و کمال برای هر کسی، مبارزه با هوای نفس را می‌طلبد که همان جهاد اکبر محسوب می‌شود.

امام جمعه زنجان بر لزوم توجه به موضوع جهاد تبیینی و روشنگری و خنثی‌سازی توطئه دشمنان تاکید کرد و افزود: جهاد تبیین سرچشمه بیداری و هوشیاری در برابر تلاش‌هایی است که می‌توانند بر روی افکار تاثیر داشته باشد با این حال جوانان مومن انقلابی نقش موثر و راهبردی در دسترسی به اهداف این نوع جهاد و روشنگری در جامعه دارند.  

وی با بیان اینکه شیطنت‌های آمریکا همواره علیه مردم ایران وجود داشته و همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: امریکا صدام را هم در جنگ تحمیلی ضد مردم ایران مورد حمایت قرار می‌داد، اما ملت شریف ایران با تمام امکانات خود، در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: ایران اسلامی با تقدیم هزاران شهید و جانباز اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد بنابراین تا زمانی که ملت در صدر باشند و مردم حمایت کننده دولت باشد هیچ عاملی نمی‌تواند کشور را تهدید کند.

امام جمعه زنجان به  شرارت‌های آمریکا علیه کشورهای منطقه از جمله سوریه که منجر به کشتار مردم این کشور شد، اشاره کرد و گفت: این کشتارها در کشورهای مانند یمن و افغانستان چندین سال است که ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار