امام جمعه پاوه:

مردم و روحانیون با وحدت و همدلی، مدارس و مراکز نشر علوم دینی را رونق دهند

ماموستا «مُلاقادر قادری» گفت: مایه تاسف و نگرانی است که امروز حجره‌های مساجد و مدارس علوم دینی کم‌رنگ شوند و باید مردم و روحانیون با وحدت و همدلی، این مراکز را رونق دهند.
کد خبر: ۵۰۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ - 04March 2022

مردم و روحانیون با وحدت و همدلی، مدارس و مراکز نشر علوم دینی را رونق دهندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، ماموستا «مُلاقادر قادری» امام جمعه شهرستان پاوه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: برای حفظ مساجد و مراکز دینی به روحانیونی نیاز داریم که زمانه شناس و دارای علم و اخلاق باشند.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: مایه تاسف و نگرانی است که امروز حجره‌های مساجد و مدارس علوم دینی کم رنگ شوند و باید مردم و روحانیون با وحدت و همدلی، این مراکز را رونق دهند.

وی بیان کرد: در چندین آیه قرآن کریم و به ویژه آیه ۲سوره مبارکه جمعه، ماموریت و رسالت پیامبر (ص)، تلاوت قرآن، تربیت، معرفت و تزکیه و آموزش انسانها، تعلیم علم و دانش و مبارزه با بی سوادی و آموزش چگونه زیستن برای سربلندی و سعادت در دنیا و آخرت عنوان شده است.

خطیب جمعه شهرستان پاوه تصریح کرد: مردان پرورش یافته مدرسه و مکتب رسول الله (ص) ، اسلام را از مدینه به سمرقند و بخارا ، جنوب چین و ماوراءالنهر و اروپا و استانبول رساندند. 

وی ادامه داد: با گسترش اسلام، علم و دانش نیز گسترش یافت اما با حمله مغول ها ، آسیب های بسیاری زیادی به مراکز علم و دانش وارد شد.

ماموستا قادری با بیان اینکه با گذشت بیش از ٨۰۰ سال از حمله مغول، در حجره های مساجد مناطق کردنشین شخصیت های بسیار زیادی تربیت یافته اند، گفت: علما ، عرفا ، مورخین ، ادیبان و هنرمندان برجسته در این مناطق، در حجره های مساجد تربیت شده و فارغ التحصیل شده اند.

امام جمعه شهرستان پاوه اضافه کرد: در گذشته های بسیار دور با وجود نبود امکانات و تجهیزات اما بزرگان دینی نگذاشته اند چراغ دین کم فروغ و یا خاموش شود اما اکنون با گسترش امکانات و رفاهیات، متاسفانه حجره ها و مدارس و مراکز علوم دینی اهل سنت در مناطق کُردنشین کم رونق شده اند. 

ماموستا قادری وجود مساجد را نشانه تدین مردم دانست و افزود: وجود ۵۱۶ مسجد در مناطق اهل سنت استان کرمانشاه نشانه ایمان ، باور ، اعتقادات و محمدی (ص) بودن مردم اهل سنت این استان است.

وی همچنین با تبریک ماه شعبان به عنوان ماه رسول الله (ص)، گفت: روز سوم شعبان که به نام روز پاسدار نامگذاری شده تبریک می گوییم و قدردان تلاش های این عزیزان در پاسداری از اسلام و انقلاب هستیم.

ماموستا قادری افزود: در آستانه هفته درختکاری هستیم و ضرورت دارد بیشتر از هر زمانی به طبیعت و درختان و منابع طبیعی منطقه، احترام بگذاریم و آنها را حفظ و صیانت کنیم. 

وی به سالروز تأسیس کمیته امداد حضرت امام (ره) و روز نیکوکاری نیز اشاره کرد گفت: ضمن دعوت از مردم شریف شهرستان برای کمک به این نهاد و تبریک این ایام از زحمات عزیزان کمیته امداد نیز سپاسگزارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار