امام جمعه موقت عسلویه:

اوکراین درس عبرتی بود برای کسانی که به آمریکا اعتماد کردند

«بدری» گفت: اوکراین درس عبرتی بود برای کسانی که به آمریکا اعتماد کردند حواسمان باید جمع باشد که نباید به آمریکا و بیگانه اعتماد کنیم چون در آخر رها می‌کنند.
کد خبر: ۵۰۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵ - 04March 2022

اوکراین درس عبرتی بود برای کسانی که به آمریکا اعتماد کردندبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «مصطفی بدری» امام جمعه موقت عسلویه، در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در همه حال رضایت حق‌تعالی را رضایت نفس مقدم بشماریم.

وی گفت: شعبان ماه نبی مکرم اسلام (ص) است؛ نعمت وجود پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) سراج منیر است و آنقدر عظیم است که لایق منت گذاری از سوی خداوند بر بندگان است.

امام جمعه موقت عسلویه تاکید کرد: نعمت وجود رحمت لعالمین نعمت بزرگی است که خداوند در قرآن فرموده است که بر شما منت گذاشتم و پیامبری از جنس خودتان برانگیختم تا آیات خدا بر شما بخواند و شما را تزکیه کند و کتاب و حکمت بیاموزد.

حجت الاسلام بدری خاطرنشان کرد: بعثت پیامبر (ص) از بزرگترین نعمت‌ها و هدیه‌های الهی است؛ مؤمنین برای این نعمت شکرگزار هستند و از نور هدایت آن بهره می‌برند.

وی به ویژگی‌های منحصر به فرد پیامبر اکرم اشاره کرد و افزود: این ویژگی تنها مختص پیامبر اسلام (ص) است؛ یکی اینکه ختم المرسلین و خاتم الانبیا است و نبوت با او تمام می‌شود و دیگری اینکه نام و نشان او در تورات و انجیل آمده است.

امام جمعه موقت عسلویه تصریح کرد: دیگر ویژگی پیامبر (ص) به معراج رفتن است که هیچ پیامبری به معراج نرفت و نزدیک ترین مقام قربت به خداوند کسب کرد و این مقام به هیچ پیامبری نرسید.

وی ادامه داد: دیگری ویژگی پیامبر اسلام (ص) این است که خداوند و فرشتگان دائم بر او صلوات و درود می‌فرستند. در برخی موارد اقوام و پیروان و شهر و دیار پیامبران دیگر اگر نافرمانی می‌کردند دچار عذاب الهی می‌شدند ولی عذاب عمومی از قوم و پیروان پیامبر اسلام (ص) برداشته شد. پیامبر با حلم و اخلاق حسنه خود در وجود مردم وارد شد و دل‌ها را فتح کرد.

بدری افزود: ماه شعبان ماه پیامبر (ص) و در این ماه عزیز میلاد امام حسین (ع) وروز پاسدار میلاد ابوالفضل العباس و روز جانباز و میلاد امام سجاد داریم و در نیمه ماه میلاد قطب عالم امکان حضرت مهدی داریم بیاییم مراسم و جشن‌های ماه شعبان را با شکوه برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: جشن نیمه شعبان همه کمک کنند کاروان شادی راه بیندازند و ایستگاه صلواتی دایر کنید و شهرها و مساجد و محله و معابر را تزئین کنید و فضای شهرها را تغییر دهید و خانه‌ها و منازل را زینت کنید. همه برای برپایی جشن نیمه شعبان بسیج شوند.

امام جمعه موقت عسلویه به موضوع حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد و افزود: اوکراین درس عبرتی بود برای کسانی که به آمریکا اعتماد کردند حواسمان باید جمع باشد که نباید به آمریکا و بیگانه اعتماد کنیم چون در آخر رها می‌کنند.

وی گفت: آمریکا کوچک‌ترین کاری برای اوکراین نکرد باید متکی به توان خودمان باشیم. اتکای ما به کشور خودمان باشد و گوشمان به لسان ولی فقیه و رهبرمان باشد. حضرت آقا بارها فرمودند نباید و نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد. قضیه اوکراین واضح‌ترین نمونه است و اگر حکمت و هدایت مقتدا و مولای ما نبود شاید تا الان سالم در نرفته بودیم. اینها اعتماد کردند و بیچاره شدند باید مایه عبرت برای سایر کشورها و دولتمردان و مردم باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار