قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

رسانه نقش مهمی در گسترش و نشر معارف قرآنی در ایام مسابقات دارد

جعفرزاده گفت: اگر در این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن که به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، رسانه بتواند نقش خودش را پررنگ‌تر ایفا کند قطعاً در گسترش و نشر معارف قرآنی خیلی مؤثر خواهد بود.
کد خبر: ۵۰۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴ - 05March 2022
رسانه نقش مهمی در گسترش و نشر معارف قرآنی در ایام مسابقات داردعبدالوحید جعفرزاده قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و اینکه مسابقات دارد به‌صورت مجازی برگزار می‌شود رسانه می‌تواند در برگزاری و گسترش و نشان دادن این مسابقات خیلی مؤثر باشد.
 
وی ادامه داد: اگر در این دوره از مسابقات رسانه بتواند نقش خودش را پررنگ‌تر ایفا کند قطعاً در گسترش و نشر معارف قرآنی خیلی مؤثر خواهد بود. باید موجی را در کشور و حتی در عرصه جهانی ازنظر رسانه‌ای ایجاد کنیم. امیدوارم دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات قرآن بتوانند در زوایای مختلف این مسابقات نقش‌آفرینی خودشان را نشان بدهند.
 
جعفرزاده با تأکید بر لزوم تبلیغات محیطی گسترده‌تر در زمان برگزاری مسابقات یادآور شد:باید در میادین و معابر اصلی شهر مخصوصاً پایتخت تبلیغات محیطی گسترده به‌صورت خوانا، شفاف و گویا و جذاب داشته باشم که هر بیننده‌ای چه جوان باشد چه پیر از دور هم متوجه بشود که این بنر مربوط به مسابقات قرآن است. یا حداقل در شعاع چند کیلومتری محل برگزاری مسابقات این رویداد ویژه را اطلاع‌رسانی کنند که مردم بدانند در این مکان ویژه چه رویداد مهمی در حال رخ دادن است.
 
این قاری بین‌المللی کشور تأکید کرد: صداوسیما باید قبل از افتتاحیه مسابقات باید در میان مردم در کوچه و بازار، در دانشگاه‌ها، در مساجد، در هیئات مذهبی برود و نظر آن‌ها را در مورد مسابقات جویا شود. متأسفانه صداوسیما در این زمینه کم‌کار شده است. 
 
جعفرزاده با بیان اینکه نباید اطلاع‌رسانی در مورد مسابقات قرآن فقط محدود به شبکه قرآن باشد، تصریح کرد: باید قرائت‌های قاریانی که در مسابقات قرآن شرکت کرده‌اند یا قاریان بین‌المللی و پیشکسوتان قرآنی که در این مسابقات اجرا دارند از شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش شود.
 
وی افزود: این‌که مسئولان فرهنگی و اجرایی کشور در سالن مسابقات حضور پیدا می‌کنند خوب است. ولی این‌طور نباشد که در مراسم افتتاحیه یا اختتامیه از ردیف اول تا سوم سالن همه مسئولان هستند غیر از چهره‌های قرآنی آن هم در مسابقاتی که مختص قرآن است.
 
جعفرزاده تأکید کرد:رسانه‌ها باید به جوانان و نوجوانان قرآنی توجه بیشتری داشته باشد نه صرفاً به آن‌هایی که چهره هستند و شهرت بیشتری دارند. فعالیت‌های قرآنی جوانان کشور باید اطلاع‌رسانی شود. خوشبختانه در کشور ما کم نیستند جوانان و نوجوانانی که در عرصه قرآنی فعال‌اند.
 
گفتنی است، مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران روز‌های نهم تا چهاردهم اسفندماه با حضور ۶۲ شرکت‌کننده از ۲۹ کشور به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/ ۱۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار