یادداشت/ محمد محمودی

اشتباه لفظی «بایدن»، آیینه دهه‌ها فریب علیه ایران

گاف رئیس جمهور آمریکا در کنگره این کشور، بسیار فراتر از یک خطای لفظی است، بلکه این امر نشان از تشویش، اضطراب و سردرگمی سیاستگذاران و ارکان قدرت آمریکا در خصوص چگونگی مقابله با توانمندی فزاینده نظامی و بصیرتی ایرانیان ولایتمدار است.
کد خبر: ۵۰۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ - 05March 2022

اشتباه لفظی «بایدن»، آیینه دهه‌ها فریب علیه ایرانگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ حجت‌الاسلام محمد محمودی؛ روز گذشته «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور و راس هرم ارتش تروریست آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره این کشور با یک اشتباه در سخنرانی به جای واژه «اوکراین» از نام «ایران» استفاده کرد؛ پر واضح است که این گاف بسیار فراتر از یک سهوالسان و خطای لفظی باشد آنچنان که در علم بلاغت و فنون گفتاری آمده سهوالسان می‌تواند اشتباه در دو واژه با تلفظ آوائی نزدیک به هم باشد نه دو مفهوم نزدیک به هم، لذا به این رخداد نباید صرفا به عنوان یک گاف رسانه‌ای مناسب برای سوژه‌های سرگرمی نگریست، بلکه این امر نشان از تشویش اضطراب و سردرگمی سیاستگذاران و ارکان قدرت آمریکا در خصوص چگونگی مقابله با توانمندی فزاینده نظامی و بصیرتی ایرانیان ولایتمدار دارند.

طبیعتا برای همگان آشکار است که آمریکا و متحدانش به شدت نگران توان نظامی و تسلیحاتی ایران هستند و این امر نیاز به اثبات ندارد چون که عملا در آوردگاه غرب آسیا قافیه را به مردان میدان محور مقاومت باخته‌اند. از همین رو به گواهی تاریخ مانند همه مستکبران گذشته بعد از ناکامی در میدان نبرد متوجه میدان خدعه و نیرنگ می‌شوند. این امر اختصاص به روزگار نبرد با شمشیر و موشک یا شرق و غرب عالم ندارد بلکه سیره مسلم مستکبران است و مثال روشن آن نبرد صفین است که دشمن بعد از ضعف میدانی سراغ حیله، فریب و جنگ نرم رفت.

بعد از ذکر این مقدمات می‌توان گفت گویا جو بایدن ظاهرا در مقام سخنرانی حول محور تحولات اوکراین بوده اما بزرگترین دغدغه حاکم بر ذهنش مقابله پوتین با اوکراین نیست بلکه مقابله جو بایدن و مردم ایران است و می‌داند سلاحی که نجاتش دهد توپ و تانک و موشک نیست زیرا تمام ادوات سختش در چنگ شیرمردان محور مقاومت چون موم نرم است، بلکه اسلحه این شیاطین سیاه‌نمائی، نیرنگ، فریب، دسیسه و نفاق‌افکنی است و ارتشش صدای آمریکا، بی‌بی‌سی، من و تو و... است و می‌داند که بزرگترین سد دفاعی در برابر این حملات و سرمایه‌گذاری‌های کلان «اراده» اتحاد همدلی و پیوند قلوب ملت شهیدپرور ایران است و چقدر زیبا و گویا رهبر حکیم فرزانه انقلاب فرمودند که: نبرد ما با آمریکا نبرد اراده‌هاست.

 آنچه اراده ملت را می‌سازد بصیرت، تبیین و اتحاد قلبی و روحی ماست و ما همه سرباز سر و پا گوش و به هوش جهاد تبیین هستیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار