قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مسابقات مجازی قرآن کریم تأثیر مسابقات حضوری را ندارد

برومند با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی دارند، گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد که ما حضور جمعیت را در مسابقات قرآن نداشته باشیم گرچه مسئولان مسابقات همه سعی خودشان را کرده‌اند که از طریق رسانه این ارتباط را با مردم حفظ کنند ولی قطعاً مسابقات مجازی تأثیر مسابقات حضوری را ندارد.
کد خبر: ۵۰۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳ - 06March 2022

مسابقات مجازی قرآن کریم تأثیر مسابقات حضوری را ندارد«علی‌اصغر برومند» قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بابیان اینکه یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های که می‌تواند منجر به وحدت مسلمانان شود برگزاری مسابقات قرآن است، اظهار داشت: همه اهل سنت و شیعیان قرآن را قبول دارند و حول محور آن گرد هم می‌آیند.

وی ادامه داد: ما در سفرهایی که به کشورهای خارجی در ماه مبارک رمضان داشته‌ایم کارکنان سفارتخانه یا رایزن‌های فرهنگی کشور اذعان می‌کردند که وجود شما قاریان در ارتباط برقرار کردن با مردم اینجا خیلی مؤثر بوده است طوری که هیچ کار فرهنگی دیگری تا به این حد تأثیر نداشته است.برگزاری مسابقات قرآن هم همین‌طور است. شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف در این مسابقات شرکت می‌کنند که این خودش باعث ایجاد یک موج توسعه و تورج فرهنگ قرآنی می‌شود.

برومند خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا باعث شد که ما حضور جمعیت را در مسابقات قرآن نداشته باشیم گرچه مسئولان مسابقات همه سعی خودشان را کرده‌اند که از طریق رسانه این ارتباط را با مردم حفظ کنند ولی قطعاً مسابقات مجازی تأثیر مسابقات حضوری را ندارد. امیدوارم با برطرف شدن این بیماری کم‌کم این مسابقات به‌صورت حضوری برگزار شود تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

وی بر ضرورت تبلیغات گسترده برای مسابقات قرآن تأکید کرد و با انتقاد از پایین بودن سطح اطلاع‌رسانی مسابقات در مرحله استانی تصریح کرد: هر چه قدر رسانه‌های کشور مخصوصاً صداوسیما بتوانند بیشتر در ایام مسابقات قرآن تبلیغات کنند،مانور بدهند و پوشش خبری خوبی داشته باشند آن‌هم نه‌فقط در شبکه قرآن یا رادیو قرآن بلکه در همه شبکه‌ها قطعاً در ترویج فرهنگ قرآن بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار