رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس:

اساسنامه مرکز دایرةالمعارف دفاع مقدس ابلاغ شد

سرلشکر صفوی گفت: اساسنامه مرکز دایرةالمعارف دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصویب و ابلاغ شد.
کد خبر: ۵۰۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ - 05March 2022

سردار صفویبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس عصر امروز (شنبه) در دومین جلسه هیأت امنای این پژوهشگاه، اظهار داشت: مصوبه اولین ‌جلسه هیأت امنا تسریع وزارت علوم در زمینه صدور مجوز قطعی پژوهشگاه بود؛ لذا طی برگزاری بیش از ۱۲ جلسه با وزارت علوم، توانستیم مصوبه اصولی پژوهشگاه را توسط این وزارتخانه به تصویب برسانیم.

وی افزود: دومین مصوبه، همکاری ما با معاونت‌های ستاد کل و فرماندهان نیرو‌های مسلح بود که با اکثر آن‌ها در خصوص استعلام درباره الویت‌های پژوهشی تبادل نظر صورت گرفت که امیدوار هستیم مطابق نیاز‌های پژوهشی آن‌ها فعالیت کنیم؛ بر این اساس، با دریافت نظرات تمام سازمان‌های نیرو‌های مسلح، اساسنامه مرکز دایرةالمعارف دفاع مقدس توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصویب و ابلاغ شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: ما علاوه بر اخذ موافقت اصولی از وزارت علوم، تدوین شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های پژوهشی برای هر پژوهشکده و مرکز دایرةالمعارف را با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تهیه کردیم که اکنون در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ۱۶ گروه پژوهشی در چهار پژوهشکده فعالیت دارند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه این پژوهشگاه تنها پژوهشگاه نیرو‌های مسلح در سطح راهبردی است، افزود: این پژوهشگاه برای اولین بار رشته مطالعات راهبردی دفاع مقدس در مقطع دکتری را در وزارت علوم با همکاری دانشگاه عالی دفاع ملی به تصویب رساند و هم‌اکنون هفت دانشجوی دکتری دارد؛ همچنین این پژوهشگاه توانسته ۱۶ نفر را به‌عنوان اعضای هیأت علمی جذب کند که البته در صدد هستیم این تعداد را به ۳۰ نفر برسانیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار