رقابت ۱۱۶ گروه نمایشی در اختتامیه «تئاتر سنگر»؛

«مسافر آستانه» و خانواده مرحوم «علی سلیمانی» تجلیل می‌شوند

دبیر دومین جشنواره تئاتر ملی سنگر به تشریح جزئیات برنامه اختتامیه جشنواره «تئاتر سنگر» پرداخت و گفت: در بخشی از مراسم اختتامیه از حسین مسافر آستانه و خانواده مرحوم علی سلیمانی تجلیل به عمل خواهد آمد.
کد خبر: ۵۰۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ - 06March 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سرهنگ «محمود سزاوار» رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس از برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر سنگر در تالار رودکی خبر داد و اظهار داشت: امسال ۱۱۶ گروه نمایشی از یگان‌های نیرو‌های مسلح در این رویداد فرهنگی حضور پیدا کردند که نشان دهنده اهتمام مجموعه نیرو‌های مسلح به مسئله فرهنگ و هنر به ویژه با موضوع دفاع مقدس است.

وی به سطح کیفی آثار ارائه شده در جشنواره اشاره کرد و افزود: هنرمندان شریف نیرو‌های مسلح با نگاهی خلاقانه سعی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال مفاهیم و ارزش‌های این دوران افتخارآمیز را دارند. مفاهیم با ارزشی، چون ایثار، فداکاری، مقاومت، شجاعت و... با زبان هنر برای مخاطبین جذاب‌تر و اثرگذارتر است.

سرهنگ سزاوار افزود زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس و بیان حماسه‌های جاودان دوران هشت سال دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری این جشنواره می‌باشد.

افشاری اصل: تجلیل از حسین مسافر آستانه و خانواده علی سلیمانی

در ادامه، ایرج افشاری اصل دبیر دومین جشنواره تئاتر ملی سنگر به برنامه‌های آئین اختتامیه اشاره کرد و گفت: دومین جشنواره تئاتر سنگر در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار شد که ۱۷ اسفند درتالار رودکی با مشارکت معاونت تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح شاهد برگزاری آئین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر سنگر خواهیم بود. در این مراسم علاوه بر اهدای جوایز برگزیدگان، از چهار خانواده معظم شهدای نیرو‌های مسلح تجلیل و از چهار هنرمند پیشکسوت نیرو‌های مسلح قدردانی خواهد شد.

افشاری افزود: علاوه بر پاسداشت تلاش هنرمند پیشکسوت عرصه دفاع مقدس حسین مسافر آستانه، از خانواده زنده یاد علی سلیمانی نیز تجلیل بعمل خواهد آمد.

گفتنی است که آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی تئاتر سنگر روز ۱۷ اسفندماه ساعت ۱۵ در تالار رودکی با حضور جمعی از مسئولین کشوری و لشکری و هنرمندان برگزیده جشنواره و جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار