مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

دفاع مقدس، مملو از حماسه‌آفرینی‌های قهرمانانه است

سردار «اسلامی» گفت: دفاع مقدس مملو از صحنه‌های بی‌بدیل، تکرار نشدنی و حماسه‌آفرینی‌های قهرمانانه است که به تعبیر امام خمینی (ره)، جز در برهه کوتاهی از صدر اسلام نمونه آن مشاهده نشده است.
کد خبر: ۵۱۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ - 06March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، نشست هم‌اندیشی و اتاق فکر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با فرماندهان و مسئولین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نواحی سپاه امام حسن مجتبی (ع) این استان امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، اظهار داشت: دفاع مقدس مملو از صحنه‌های بی‌بدیل، تکرار نشدنی و حماسه‌آفرینی‌های قهرمانانه است که به تعبیر امام خمینی (ره)، جز در برهه کوتاهی از صدر اسلام نمونه آن مشاهده نشده است.

وی مطرح کرد: دفاع مقدس، سرشار از ارزش‌ها، مفاهیم و نمونه‌های رفتاری و اخلاقی است که شایستگی و قابلیت الگوبرداری را دارند اما مانایی و ماندگاری، دوام و قوام، پویایی و ساری و جاری بودن این مفاهیم فاخر و ارزش‌های بی‌بدیل، منوط به ثبت و ضبط و نگهداری و پاسداری و در نهایت انتقال آن‌ها به نسل‌های کنونی و آینده، در قالب و چارچوب علمی و تحقیقی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره ب اهمیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: بی‌شک دستیابی به اهداف اشاره‌شده، نیازمند همیت قسمتی و کار گروهی است و همه سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادها به‌ویژه ارگان‌های نظامی باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به ثبت و ضبط و نگهداری و پاسداری از ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشند.

سردار اسلامی بیان داشت: از منویات و محتوای فرمایشات مقام معظم رهبری، این‌گونه برداشت می‌شود که ثبت و ضبط خاطرات و تاریخ جنگ و انتقال آن‌ها ب نسل کنونی و نسل‌های آینده، وظیفه‌ای بر عهده مسئولین ذی‌ربط و متولیان امر و یادگاران دفاع مقدس است؛ از همین رو هر یک از ما وظیفه داریم در این راستا تلاش مضاعف و همکاری مجدانه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها