برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «دیده‌بان» در مشهد+ تصاویر

کتاب «دیده‌بان» روایت زندگی سردار شهید مدافع حرم «حسنعلی شمس‌آبادی» با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و خانواده شهید در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان رونمایی شد.
کد خبر: ۵۱۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ - 06March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت اباعبدالله (ع) و روز پاسدار، مراسم رونمایی از کتاب «دیده‌بان» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، خانواده سردار شهید «حسنعلی شمس‌آبادی» و کارکنان اداره‌کل حفظ آثار امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: سردار شهید شمس‌آبادی از کارکنان اثرگذار و تلاش‌گر حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بود. وی پس از بازنشستگی به خیل مدافعان حرم پیوست و در راه دفاع از حرم آل الله به فیض شهادت نائل آمد.

وی افزود: بر اساس وصیت‌نامه شهید خانه وی در شهرستان جوین جهت انجام فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس وقف شد که امروز تبدیل به موزه دفاع مقدس شده و هرروز پذیرای جمعی از قشرهای مختلف مردم است.

این مسئول بابیان اینکه مادر شهید شمس‌آبادی نیز به تأسی از فرزند خود بخشی از دارایی‌های خود را وقف کرده است، بیان داشت: از دامان چنین مادرانی شهدایی همچون شمس‌آبادی پرورش می‌یابند که خدمتگزاری در مکتب اهل‌بیت را برای خود سعادت و افتخار می‌دانند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: آشنایی با شهید شمس‌آبادی مانند همه شهدا یک فضیلت و فرصت است که باید تلاش کنیم خود را شهیدانِ تربیت کنیم.

یوسفعلی‌زاده گفت: شهدا اسوه‌ها و الگوهایی هستند که روزآمد مکتب سیدالشهدا (ع) و اولیای دین را پیش چشمان ما قرار دادند.

در ابتدای این مراسم محمدعلی شمس‌آبادی برادر سردار شهید شمس‌آبادی در سخنانی به بیان ویژگی‌های این شهید والامقام پرداخت.

کتاب «دیده‌بان» روایت زندگی سردار شهید مدافع حرم «حسنعلی شمس‌آبادی» از مجموعه کتاب‌های عرشیان بی‌نشان به قلم «معصومه عیوضی» به رشته تحریر درآمده و ستاد بزرگداشت شهدا و سرداران شهید ساحفاسا با مشارکت مرکز فرهنگی دفاع مقدس شهرستان جوین آن را به زیور طبع آراسته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار