اختتامیه جشنواره ملی «نوای مهر» برگزار شد؛

فقیه: بنیاد شهید موسیقی مردمی را حمایت می‌کند

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید براینکه بنیاد شهید موسیقی مردمی حمایت می‌کند، گفت: امروز که باید با جوانان سخن بگوییم باید از موسیقی بهره بگیریم.
کد خبر: ۵۱۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ - 06March 2022

فقیه: بنیاد شهید موسیقی مردمی را حمایت می‌کندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه جشنواره ملی موسیقی نوای مهر ایثار، عصر امروز در تالار وحدت تهران برگزار شد.

فقیه: با موسیقی با جوانان سخن بگوییم

در ابتدا، محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان‌اینکه موسیقی با هماهنگی و هارمونی و نگاه توازن و ماهیت تعادل عجین شده است، اظهار داشت: اگر در ایران از موسیقی سخن می‌گوییم، یکی از وجوه آن انرژی‌های و تحرک روحی و روانی است.

وی موسیقی ایرانی را تحرک‌آفرین و موتور محرک فعالیت اجتماعی دانست و افزود: در دوران پر افتخار دفاع مقدس بار سنگی از شور و هیجان رزمندگان توسط عنصر متعالی موسیقی منتقل می‌شد و امروز آن موسیقی‌ها به‌عنوان خاطرات خوب تکرار می‌شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: موسیقی بستر موثر و کارآمدی برای انتقال مفاهیم و پیام و زبان مشترک بین‌المللی است. نمونه این موسیقی سمفونی ایثار مجید انتظامی است که هر روز جذاب‌تر می‌شود و مردم بیشتر به آن اقبال می‌کنند با اینکه سمفونی یک موسیقی تخصصی و با مخاطب خاص است.

فقیه تاکید کرد: موسیقی بی‌کلام در همه‌جای دنیا پیامش را منتقل می‌کند و ما بایستی ارزش‌های کشورمان را ماندگار کنیم و هنر آن را ماندگار می‌کند. برای ماندگار کردن ارزش‌های ملت ایران در حوزه ایثار که مفهومی بین‌المللی است، در این زمینه تمرکز و سرمایه‌گذاری در موسیقی مهم است.

وی گفت: امروز که باید با زبان جوان سخن بگوییم باید از موسیقی بهره بگریم. بنیاد شهید موسیقی مردمی حمایت می‌کند.

در ادامه کلیپ تصویری گزارش دبیر جشنواره پخش شد و سپس در بخش نماهنگ که به داوری مهدی فرجی برزگر، بهرام دهقانیان و رحمان سیفی‌ازاد برگزار می‌شد از نماهنگ‌های فاطمیون حرم و عشق به نام ایران تقدیر شد و سپس نماهنگ‌های رسم عاشقی، اقیانوس بی‌پایان، ایرانی‌ام، هدیه و نماهنگ نشانی برگزیده شدند.

در بخش تک آهنگ مجید انتظامی بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد و گرو‌های آتیلا از اذربایجان شرقی، نغمه‌های افلاکی از لرستان و سردار از خراسان رضوی به ترتیب برگزیده شدند.

انتهای پیام/ ۱۲۱ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار