مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» به خط پایان رسید

در مراسمی برگزیدگان مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» اعلام شد.
کد خبر: ۵۱۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱ - 07March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم اختتامیه مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «ابراهیم زره‌ساز» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسئولان استانی و شرکت‌کنندگان به‌صورت حضوری و مجازی امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.

زره‌ساز در این مراسم اظهار داشت: امسال سال تولید و پشتیبانی است و به‌صورت جدی دولت به این موضوع ورود کرده است و برای تمامی دستگاه‌ها سقفی تعیین شده که تا ۱۸ اسفند فرایند صدور کسب و کارها را تصحیح کنند و موانع را از سر راه مردم بردارند. بخش‌های مختلف می‌تواند از این موقعیت و شرایط جدید برای ارائه طرح‌هایی که در حوزه صنایع خلاق و نوین دارند استفاده لازم را ببرند.

وی به مهرواره قصه‌گویی اشاره کرد و گفت: این جشنواره سعی دارد حوزه فرهنگ و هنر را با اقتصاد گره بزند. در مباحث جامع‌شناسی، جامعه پویا جامعه‌ای است که نیازهای فرهنگی خود را بشناسد و بعد از شناخت برای رفع آنها برنامه تعریف کند و این رویداد در همین راستاست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی یادآور شد: اگر برای نیازهای فرهنگی برنامه نداشته باشیم دیگران از این غفلت سوءاستفاده می‌کنند و برنامه می‌دهند. تنوع فرهنگی و قومیت در کشور وجود دارد که باید با نگاه بومی به آن توجه شود اما نباید در گذشته ثابت ماند.

زره‌ساز تصریح کرد: یکی از اهداف جشنواره شناسایی نیازهای روز جامعه است تا با پشتیبانی و نگاه تنوع بومی، کالاهای جدید تولید کند. اخیرا در حوزه کلان سیاست‌های فرهنگی کشور به این موضوع به‌صورت جدی توجه می‌شود که نمایشگاه‌های الگو‌نما یا همان بازار‌پردازی محصولات بومی ارایه شود.

وی در پایان بیان داشت: در مباحث تئوری و نظری غنی هستیم و موضوعات خوبی را مطرح می‌کنیم اما در تبیین آن‌ها به محصول، بی‌تجربه هستیم، به‌ویژه در ارائه محصولات به بازار؛ بنابراین نیاز داریم الگوهایی در جامعه پردازش کنیم و با توجه به مباحث روز، تولیدکنندگان آن‌ها را به تولید انبوه برسانند.

سارا امیدوار دبیر مهرواره قصه‌گویی من کشورم را دوست دارم درباره این رویداد فرهنگی ابراز داشت: این مهرواره به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با موضوع ایثار و شهادت و معرفی شخصیت سیدالشهدای مقاومت دی‌ماه سال جاری آغاز به کار کرد.

وی افزود: ۵۰۰ اثر از رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال به دبیرخانه ارسال شد که در این برگزیدگان معرفی می‌شوند.

دبیر مهرواره قصه‌گویی ادامه داد: در بخش بزرگسال مهسا ناظمی از قوچان، مریم عابدیه از یزد و نرجس ترابی از مشهد عنوان برگزیده را به خود اختصاص دادند. محسن وظیفه‌ پشت‌کوه از اردبیل، زهرا شریعت از تهران، سمیه احمدی از مازندران و سیداحمد مصطفوی از مشهد عنوان شایسته‌ی تقدیر مهرواره را کسب کردند و در بخش تقدیری مهدی خرمکی از نیشابور، فاطمه شایان از قزوین و محمدعلی صالحی انتخاب شدند.

امیدوار ادامه داد: در بخش نوجوان زینب آخوندی از قزوین، سارا حاجی‌زاده از بردسکن و نفیسه دولت‌شناس از مشهد عنوان برگزیده را از آن خود کردند. عنوان شایسته تقدیر به فاطمه محمدی از قزوین، فاطمه عبدی‌نسب، کوثر گواه از مشهد و سحر باباچگینی از قزوین رسید. در بخش تقدیری مائده طاهر از قزوین، فاطمه زهرا یاوری از سبزوار، مهدیه سادات حسینی از مشهد اعلان شدند.

وی گفت: در بخش کودک، سوفیا عابدیه از یزد، ساینا حاتمی میلانلو از اسفراین و ساینا سیفی از تهران عنوان برگزیده را به خود اختصاص دادند. در بخش شایسته تقدیر ریحانه غلامی‌نیا، حدیث سادات قریشی، هانا عبدی از کرمانشاه، یاسمن پورباقریان از گرگان و در بخش تقدیری شادی میرمحرابی و آرش چزگی از مشهد، هستی فلاح‌بناب از آذربایجان‌شرقی انتخاب شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار