مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

مکتب سیدالشهدا (ع) قهرمان‌پرور است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: قهرمانان ایران اسلامی کسانی هستند که خود را ملت سیدالشهدا (ع) و درس‌آموز آن حضرت می‌دانند.
کد خبر: ۵۱۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ - 07March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اختتامیه مهرواره قصه‌گویی «من وطنم را دوست دارم» با محوریت قهرمان وطن و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «ابراهیم زره‌ساز» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و منتخبین امروز در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده این مراسم اظهار داشت: تکریم، تعظیم، تجلیل و اقتدا به اولیای دین در فرهنگ شیعه یک فضیلت مهم است و این ارادت و سیره عملی که در جامعه شیعی دنبال می‌شود پذیرفته‌شده است.

وی افزود: به همین تناسب قهرمانان بزرگ هم در این زنجیره قرار می‌گیرند که تکریم آن‌ها به‌عنوان یک وظیفه دنبال می‌شود.

این مسئول در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: باعث خرسندی است که عشق، ارادت و دلبستگی به اولیای دین در متن جامعه جاری است و این تمسک باعث شد تا امت حزب‌الله زیر بار ظلم نروند و در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه بایستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به حسینی بودن ماهیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هیهات من الذله شعار اساسی حضرت سیدالشهدا (ع) بود. قهرمانان ایران اسلامی هم با همین منطق گام در مسیر جهاد و مبارزه با ظلم و ستم گذاشتند.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: شهدا مرگ‌آگاه، زنده جاوید هستند به همین دلیل است که در مسیر مبارزه ترس به دل راه نمی‌دهند و چه بکشند و چه کشته شوند پیروز هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) و همه کسانی که به ایشان اقتدا کردند قهرمانان مبارزه با طاغوت هستند.

وی با اشاره به سخن سیدالشهدای مقاومت مبنی بر اینکه مردم ایران اسلامی ملت امام حسین (ع) هستند، یادآور شد: قهرمانان ایران اسلامی کسانی هستند که خود را ملت سیدالشهدا (ع) و درس‌آموز آن حضرت می‌دانند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی شهید سلیمانی را به‌عنوان یک مکتب معرفی کردند. وقتی منطقی به یک مکتب تبدیل شد آن مکتب جامع‌الاطراف و ذوابعاد است. مکتب وسعت همه جانبه دارد و محدود نمی‌شود.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: وقتی سیدالشهدای مقاومت به‌عنوان یک قهرمان، صاحب مکتب می‌شود همه شئون زندگی آحاد جامعه رنگ و بوی آن قهرمان را به خود می‌گیرد.

این مسئول گفت: اینکه هنرمندان ذوق، سلیقه و قریحه خود را به قهرمان من اختصاص دادند و با مشخصات پیشرو و پیش‌برنده که در منطق انقلاب اسلامی مطرح شده افتخار کردند که من ایرانی‌ام و نه یک ایرانی باستان‌گرای غرق در خرافات، ارزشمند و قابل تقدیر است. امیدوارم این توفیق را داشته باشیم که مبلغ و مروج این منطق، مکتب و روش بلیغ باشیم.

در پایان این مراسم از منتخبین این مهرواره قصه‌گویی «من وطنم را دوست دارم» تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها