مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

هیئت‌امنای شهدای گمنام محور رونق‌بخشی به یادمان‌های شهدا هستند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: عمده مأموریت هیئت‌امنای شهدای گمنام برنامه‌ریزی جهت برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی است تا این یادمان‌ها به کانون‌های ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت تبدیل شوند.
کد خبر: ۵۱۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ - 12March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان نیشابور به ریاست «ابوطالب جوان» فرماندار شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسین سلیمانی» فرمانده تیپ ۲۱ امام رضا (ع)، سرهنگ پاسدار «علی نیک‌یاد» فرمانده سپاه ناحیه نیشابور، سرهنگ پاسدار «جواد شایان» مدیر حفظ آثار مشهد، سرگرد پاسدار «مجتبی نیازی» مدیر هماهنگی امور شهرستان‌ها اداره‌‌کل حفظ آثار استان و سایر اعضا امروز برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: مسئولین شهرستان نیشابور با برخورداری از روحیه انقلابی به دنبال خدمت هستند که باید به این مهم توجه ویژه شود و از اراده، انگیزه و روحیه موجود در جهت پیشبرد امور و بعضاً عقب‌افتادگی‌هایی که وجود دارد استفاده کرد.

وی در ادامه به میزبانی شهرستان نیشابور از شهدای گمنام اشاره کرد و افزود: شهدای گمنام دارای سه آیین‌نامه مردمی هستند که مصوب است و حکم قانون دارد. این آیین‌نامه‌ها باید بومی‌سازی شده و از نادیده گرفته آن‌ها پرهیز شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از این دستورالعمل‌ها در خصوص نقطه‌یابی و تعهدات بعد از آن است که در خصوص بوستان ارغوان که در دهه فاطمیه پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در آن آرام گرفته، اجرا شده است. دستورالعمل بعدی در خصوص تکمیل هیئت‌امناست. اعضای این هیئت‌امنا ترکیبی از افراد حقیقی و حقوقی است که اعضای حقوقی باید مسئولیت در هیئت‌امنا را تفویض کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه تسریع در عملیات اجرایی احداث یادمان شهدای گمنام بوستان ارغوان را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: در اداره‌کل حفظ آثار استان بانک اطلاعاتی از طرح‌های استانی و ملی یادمان‌های شهدای گمنام موجود است که هیئت‌امنا می‌تواند با تعیین نماینده از بین طرح‌ها موجود، طرحی را برای ساخت یادمان شهدای گمنام بوستان ارغوان انتخاب کند. از طرفی نیز شهرستان می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی نسبت به این مهم اقدام کند.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به تشریح مأموریت هیئت‌امنای شهدای گمنام پرداخت و گفت: هیئت‌امنا باید نسبت به ساخت یادمان شهدای گمنام به‌عنوان اولویت اساسی اهتمام داشته باشد و بعد از آن نسبت به فضاسازی به‌صورت فازبه‌فاز اقدام کند.

این مسئول تصریح کرد: شهرستان نیشابور در هشت نقطه میزبان شهید گمنام بوده است که جلسات هیئت‌امنا این هشت نقطه باید به‌صورت تجمیعی و به ریاست فرماندار شهرستان برگزار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: بخشی اندکی از وظیفه هیئت‌امنای شهدای گمنام پیگیری امور مربوط به احداث یادمان است اما بخش عمده وظیفه این مجموعه برنامه‌ریزی جهت برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی و اجتماعی است تا این یادمان‌ها به کانون ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت تبدیل شوند.

نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند برنامه‌ریزی است

جوان فرماندار شهرستان نیشابور نیز در این نشست بیان داشت: با تمام توان و انگیزه نسبت به فعالیت‌های جهادی و انقلابی آماده‌به‌خدمت هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه نگاه و تفکر دست‌اندرکاران حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس باهم منطبق است باید این فرصت را غنیمت شمرد و در جهت در اعتلای ارزش‌ها استفاده کرد.

این مسئول تصریح کرد: آحاد جامعه نسبت به نشر ارزش‌های دفاع مقدس دغدغه‌مند هستند و در شهر نیشابور جریانی جهت مقابله با نشر ارزش‌ها وجود ندارد لذا باید نسبت به تولید برنامه جهت پیشبرد هر چه‌بهتر مأموریت‌ها اقدام کنیم.

اعلام فراخوان جهت احداث یادمان شهدای گمنام بوستان ارغوان

سید ابوالقاسم نوری نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات هیئت‌امنای شهدای گمنام شهرستان نیشابور بیان داشت: در تشکیل هیئت‌امنای شهدای گمنام باید از افراد متخصص استفاده شود تا بتوان براساس تخصص آن‌ها مأموریت‌ها را دنبال کرد.

وی ادامه داد: ساختار اعضای حقوقی هیئت‌امنای شهدای گمنام شهرستان نیشابور مشخص است و با توجه به وظیفه‌ای که نسبت به تمام یادمان‌های شهدا در سطح شهرستان دارند این مأموریت‌ دنبال می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان نیشابور در ادامه به تشریح برنامه‌های فرهنگی در یادمان‌های شهدای گمنام اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن ویژه سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان و برگزاری ویژه‌برنامه تحویل سال از جمله برنامه‌هایی است که برای اجرا در یادمان‌های شهدای گمنام شهرستان نیشابور پیش‌بینی شده است.

نوری گفت: برای طراحی یادمان شهدای گمنام بوستان ارغوان فراخوانی منتشر شده است. امیدواریم طرح یادمان در هیئت‌امنا شهدای گمنام شهرستان به تصویب برسد تا جهت اخذ تأییدیه نهایی به استان ارسال شود.

نوری در پایان گفت: امید است با حمایت و پشتیبانی دستگاه‌ها بهره‌برداری از یادمان شهدای گمنام بوستان ارغوان به‌عنوان یکی از برنامه‌های اجلاسیه ۲۴۰۰ شهید شهرستان که در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود در دستور کار قرار گیرد.

در این نشست احکام مسئولیت اعضای هیئت‌امنای شهدای گمنام بوستان ارغوان به آنها اعطا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار